La începutul acestei săptămâni, pe 2 octombrie, la Ministerul Mediului s-a semnat acordul de mediu pentru drumul expres Arad – Oradea, iar miercuri, 4 octombrie, studiul de fezabilitate al proiectului a fost avizat favorabil de către Consiliul Tehnico - Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„Cu avizul dat de CNAIR, proiectul a intrat în ultima etapă de avizare. Astfel, în a doua jumătate a lunii octombrie va intra în avizare în ședința Consiliului Interministerial ce avizează proiectele publice de valoare mare. După emiterea acestui ultim aviz, în luna noiembrie se vor aproba indicatorii tehnico-economici ai proiectului prin hotărâre de Guvern. Trebuie emisă și hotărârea de expropriere a terenurilor afectate de proiectul drumului expres, după publicarea hotărârii ce aprobă indicatorii”, a explicat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Până la sfârșitul lunii noiembrie ar urma să fie finalizat proiectul tehnic al drumului, iar ulterior va fi lansată licitația pentru execuția lucrărilor pe cele trei loturi: (1) Arad - Chișineu Criș, (2) Chișineu Criș - Salonta și (3) Salonta - Oradea.

„Dacă procedurile de licitație nu se vor lungi, în primăvara anului viitor vor începe efectiv lucrările. Mulțumesc celor implicați în derularea acestui proiect: proiectanților de la Consitrans și subcontractorii lor, partenerilor din Arad și Oradea, echipelor tehnice din autoritățile locale și CNAIR”, a adăugat președintele CJ Bihor.

Traseul Drumului Expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu profil de patru benzi de circulație. Proiectul mai prevede drumul de legătură cu orașul Salonta, de 5 km, drumul de legătură cu orașul Arad, de 3 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta - Békéscsaba), de 9,85 km. Astfel, lungimea totală a drumului va fi de 138 km.

Valoarea totală estimată a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 10,7 miliarde lei 10.710.315.053,99, inclusiv TVA.