Medicii de familie din România își mențin decizia ca, începând de astăzi, 3 ianuarie, să nu mai acorde servicii decontate de casele de asigurări de sănătate, pacienții fiind afectați de faptul că nu vor mai primi trimiteri și rețete compensate, în timp ce cadrele medicale susțin că vor lucra „pro-bono”.

 

Societatea Naţională de Medicină Familiei (SNMF) şi Federaţia Naţională a Patronatelor Medicilor de Familie anunţă că începând de miercuri (azi, 3 ianuarie - n.r.) cabinetele de medicina familiei nu vor mai acorda servicii decontate de casele de asigurări de sănătate, ca urmare a nesemnării actelor adiţionale de prelungire a contractelor de furnizare de servicii de asistenţă medicală primară încheiate cu casele de asigurări de sănătate judeţene.

„Din păcate, nu avem motive să renunțăm la această decizie. Nu am obținut decât niște promisiuni pentru rezolvarea problemelor cu care medicii de familie ne confruntăm. Nu am vrut să se ajungă aici, dar noi plătim în continuare chirie, asistente și multe dări, fără să încasăm nimic. Vom consulta oamenii, adică vom face actul medical, așa, pro bono, majoritatea dintre noi. Vor fi însă și medici care vor încasa consultațiile, pentru că nu fac față cheltuielilor. Din păcate, nu putem acorda trimiteri și rețete compensate, pentru că aceasta este o obligație a Casei, nu a noastră. Vom da rețete simple, prin care pacienții trebuie să-și cumpere medicamentele”, a declarat ieri, Rodica Tănăsescu, președintele SNMF.

Medicii de familie au protestat în data de 15 noiembrie 2017 în Piața Victoriei față de birocrația din sistemul medical, acuzând faptul că din cauza multiplelor sarcini birocratice, medicii sunt puși în situația de a neglija actul medical. Tot atunci, reprezentanții medicilor au avut o întâlniere cu premierul Mihai Todose și cu ministrul Sănătății, Florian Bodog, în care li s-a promis că se vor rezolva problemele din sistem.

„Premierul a spus atunci că ne susține, dar în continuare nu s-a întâmplat nimic pentru debirocratizere. Am cerut să nu mai existe rețete verzi, albe sau galebene, ci numai albe simple electronice, și există soluții în acest sens. Am cerut să nu mai existe bilete de trimitere pe hârtie tipizată, ci tot electronice și alte revendicări ce pot fi rezolvate. Din păcate, am avut doar promisiuni”, mai spune Rodica Tănăsescu.

 

„Nu a fost consemnat niciun refuz”

„Pentru a veni în sprijinul asiguraţilor, Casa de Asigurări de Sănătate Bihor informează că s-au efectuat toate demersurile necesare, întocmind acte adiţionale de prelungire a valabilității contractelor de furnizare a serviciilor medicale în asistență medicală primară pentru furnizorii aflaţi în prezent în relaţie contractuală cu CAS Bihor”, se arată într-un comunicat de presă transmis redacţiei CRIŞANA vineri, 29 decembrie.

„În acest sens CAS Bihor a invitat, atat prin e-mail cât şi prin publicarea pe site-ul oficial al instituţiei, reprezentanţii cabinetelor de medicină de familie la sediul CAS Bihor, pentru semnarea actelor adiţionale de prelungire a contractelor în derulare pentru perioada ianuarie-martie 2018. Menţionăm că, nu au fost semnalate până la data prezentului comunicat nici un refuz de semnare a actelor adiţionale”, se arată în documentul semnat de conducerea CAS Bihor. De asemenea, se precizează că începând de astăzi, CAS Bihor „va publica pe site-ul instituţiei - http://www.cnas.ro/casbh - o listă cu cabinetele de medicină de familie care au semnat actele adiţionale pentru prelungirea contractelor în derulare pentru perioada ianuarie-martie 2018.”