La Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1, Oradea - Elevii învață lucruri utile în „Casa de la școală”
Pentru a le asigura elevilor cu cerințe educative speciale ai Centrului Școlar de Educație Incluzivă (CSEI) Nr.1, Oradea, un mediu educațional adecvat formării și exersării unor deprinderi gospodărești utile, aplicabile și în mediul familial, săptămâna aceasta au debutat activitățile proiectului „Casa de la școală”.
În cadrul proiectului, unul dintre spațiile instituției va fi transformat într-o mini-garsonieră prin renovarea și dotarea acestuia cu materiale și obiecte sanitare și de mobilier specifice zonelor de locuit (hol, sufragerie, dormitor, spălătorie). Până la finalizarea spațiului dedicat „Casei de la școală”, în fiecare clasă din cadrul instituției a fost amenajat un colț intitulat „Casa din clasă” în vederea exersării unor deprinderi casnice. A fost amenajat un dulăpior cu cutii de depozitare pe categorii a unor instrumente: cutia curățeniei, cutia cu obiecte de îmbrăcăminte, cutia cu obiecte de igienă personală.
În perioada martie-iunie elevii Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr.1, Oradea vor fi implicați săptămânal în desfășurarea a trei tipuri de ateliere practic gospodărești: „Cea mai curată clasă”, „Obiecte vestimentare-abilități practice”, Atelierul practic-gospodăresc: „Spălătoria”.
„Casa din clasă” a debutat cu atelierul „Cea mai curată clasă”, unde elevii din ciclul primar au exersat și și-au însușit deprinderi practice de ordonare și aranjare a lucrurilor, materialelor și jucăriilor în dulap. Acest atelier a continuat cu aceleași activități derulate și cu elevii ciclului gimnazial. Scopul acestor ateliere este de a forma și exersa anumite deprinderi casnice: măturat, șters praful, șters pe jos, așezarea obiectelor din clasă pe categorii și în locurile destinate acestora, ordonarea și sortarea obiectelor de igienă personală. Acestea reprezintă și o acțiune de promovare a curățeniei în clasă.
Scopul atelierelor „Obiecte-vestimentare - abilități practice” este acela de a forma și exersa deprinderi și abilități practice de îmbrăcare, dezbrăcare, împăturire, sortare, potrivire a obiectelor de îmbrăcăminte și încălțăminte în funcție de anotimp, culoare, material și alte caracteristici, legarea șireturilor, încheierea-descheierea nasturilor, încălțare-descălțare, exerciții de denumire, identificare, recunoaștere a obiectelor de îmbrăcăminte și încălțăminte.
În cadrul atelierelor practic-gospodărești: „Spălătoria”, elevii își vor forma și exersa deprinderile de îngrijire a obiectelor de îmbrăcăminte. În cadrul acestora elevii vor învăța să sorteze hainele curate de hainele murdare, hainele colorate de cele negre/albe, să întindă hainele, să adune hainele de pe uscător, exersând și dezvoltându-și pensa digitală. Îndrumați de către cadrele didactice elevii vor avea ocazia să învețe să își spele hainele atât manual cât și prin introducerea acestora în mașina de spălat. Elevii vor învăța să dozeze corect detergentul necesar, dar și modul de setare a programelor de spălare în funcție de materialul din care sunt confecționate obiectele vestimentare.
Proiectul este posibil datorită unei finanțări pe care CSEI Nr.1 din Oradea a obținut-o prin programul Bursa Talentelor al Fundației Comunitare Oradea, cu sprijinul mai multor sponsori.
Coordonatorii proiectului la nivelul unității de învățământ sunt directoarea Teodora Pantazi, adjuncta Carmen Ilisie Carmen și profesoara educator Paula Balint.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.