Parteneriat pentru actualizarea studiului de fezabilitate - Drumul expres Oradea-Arad
Consiliul Județean Bihor a aprobat, în şedinţa de joi, documentaţia necesară pentru actualizarea studiului de fezabilitate al drumului expres Oradea-Arad.
În şedinţa CJ Bihor de joi a fost aprobată încheierea unui parteneriat între Consiliul Județean Bihor, Primăria Oradea, Primăria Arad, Consiliul Județean Arad și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, necesar pentru actualizarea studiului de fezabilitate al viitorului drum expres Oradea-Arad. În acest fel, menţionează CJ Bihor, se evită riscul de dezangajare a fondurilor europene din perioada de programare 2014 – 2020. Parteneriatul se realizează în temeiul Ordonanței de Urgență nr 101/2020, care permite autorităților locale să realizeze parteneriate cu CNAIR „pentru implementarea de proiecte de infrastructură de transport rutier de natura variantelor ocolitoare, drumurilor de legătură la drumurile naționale, autostrăzilor, drumurilor expres, drumurilor alternative ca soluții pentru descongestionarea de trafic rutier, inclusiv modernizarea, reabilitarea acestora”.
Totodată, a fost aprobată încheierea unui acord de asociere între Consiliul Județean Bihor, Primăria Oradea, Primăria Arad și Consiliul Județean Arad în vederea achiziționării în comun a serviciilor de actualizare a Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiții: „Drum express Oradea – Arad”. Contribuția financiară totală estimată a părților este de 4 milioane de euro. În acest sens, Consiliul Județean Bihor a aprobat alocarea cotei ce îi revine, respectiv un milion de euro (TVA inclus).
Consiliul Județean Bihor a fost împuternicit în calitate de Autoritate Contractantă Desemnată, în numele și pentru asocierea constituită prin accordul de asociere, pentru lansarea anunțului de participare în SICAP. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus primele documentații la autoritățile locale pentru realizarea drumului expres Arad-Oradea, un proiect de peste 1 miliard de euro.
„Necesitatea realizării acestui proiect pe termen scurt derivă din faptul că DN 79 Arad-Oradea, conform studiilor de trafic, înregistrează un trafic de autostradă, astfel că, în domeniul infrastructurii rutiere din zona de vest a României, realizarea drumului expres Oradea - Arad a devenit o prioritate”, a menţionat preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.
Drumul expres ar urma să fie legat de autostrăzile A3 și A1, asigurându-se conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea-Borș și Nădlac – Arad-Timișoara.
Conform proiectului, drumul expres Oradea-Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri. Proiectul include și realizarea a 5 drumuri de legătură cu profiluri diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte și a 12 noduri rutiere.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.