Grupul „Interese la Cheriu” a transmis un memoriu Consiliului Judeţean Bihor, consilierilor judeţeni, CNAIR şi Instituţiei Prefectului în care solicită modificarea traseului inelului metropolitan in zona Oşorhei. 

„Localnicii din Cheriu ce dețin terenuri intravilane la ieșirea spre fostul poligon militar de tragere au aflat abia în urma surprinderii topografilor, care le-au încălcat fară înștiințare prealabilă proprietațile, că ar putea fi puşi în situația de a fi expropriați. Această temere a devenit certitudine câteva zile mai târziu, când s-a publicat pe site-ul Consiliului Județean și în presa locală harta cu traseul propus, precum și intenția de a finaliza până la sfârșitul lunii mai 2022 studiul de fezabilitate în vederea execuției proiectului. Considerăm că maniera în care s-a procedat încă din faza de trasare a inelului rutier, fără a se ține cont de interesele localnicilor afectați, constituie o practică netransparentă a Consiliului Județean ș, din păcate, caracteristică administrațiilor locale din România”, se menţionează în memoriu. În document se mai precizează că „în comunicarea publică s-a utilizat ca fotografie o hartă din satelit mai veche de 2014, în care nu se observă imobilele construite în ultimii 8 ani. Dacă și harta cadastrală utilizată ca fișier de lucru la trasarea inelului rutier este la fel de veche, suntem îndreptățiți să ne punem întrebarea cu privire la scopul pentru care s-a ținut sub tăcere acest aspect. Această situație poate avea ca scop atât inducerea în eroare a opiniei publice, care va minimaliza efectul eventualelor exproprieri, cât și punerea decidenților în postura de a vota în necunoștință de cauză a situației reale”.

Cetăţenii din Cheriu susţin că terenurile din extravilan se situează la mică distanță de traseul propus. „Prin felul în care a fost trasat, actualul traseu nici nu își mai merită denumirea de inel rutier, deoarece nu ocolește imobilele deja existente, ci trece printre ele. De unele se apropie inconfortabil de mult, iar terenurile sunt tăiate de-a curmezișul, aspect ce creează prejudicii proprietarilor. Acele terenuri nu mai pot fi administrate corespunzător, devin ineficiente pentru cei care le lucrează cu utilaje agricole, nu mai sunt interesante nici pentru spații de locuit și nici pentru servicii”, se mai arată în memoriu. „În zona afectată există deja în amenajare un poligon de tir cu arcul, iar pe unele terenuri au fost plantate recent livezi în sistem intensiv. De asemenea, pe aceste terenuri intravilane sau în pelungirea lor în extravilan, sunt deja localnici ce au în plan înființarea unor zone de agrement, unde să poată veni orădenii și turiștii din Băile Felix. Tot în calea traseului propus există deja solarii pentru legume, la care s-a investit inclusiv în alimentarea cu apă și energie electrică”, susţin semnatarii documentului, care afirmă că înţeleg utilitatea inelului rutier, însă vor să se ia în calcul situația reală din teren.

„(...)Ne manifestăm opoziția vehementă față de propunerea inițială a Consiliului Județean, atât ca manieră de implementare, comunicare, cât și ca finalizare. Vă solicităm refacerea traseului ce trece prin partea de est a satului Cheriu încât să se țină cont de interesele legitime ale comunității afectate, iar inelul rutier să treacă prin zona de terenuri din extravilan, fără să fragmenteze parcelele din intravilan și, daca nu se poate aceasta, la o distanță de minim 200-300 de metri de orice imobil cu destinația de locuit sau servicii. În extravilan, vă rugăm să țineți cont de orientarea parcelelor, încât exproprierile să nu se facă, în general, de-a curmezișul proprietăților, ci de-a lungul lor, la mejdie”, se mai menţionează în memoriu.