Cu ocazia unui interviu acordat recent, directorul general Dorel Dulău a făcut un bilanț succint al activității Casei Județene de Asigurări de Sănătate Bihor din 2021 și a prezentat obiectivele stabilite pentru acest an.

O primă realizare evidențiată de interlocutorul nostru a fost contractarea cu furnizorii de servicii și dispozitive medicale, farmacii și medicină primară. Începută în iulie, acțiunea a avut ca rezultat încheierea de contracte valabile de la 1 august 2021, ceea ce le-a permis furnizorilor să-și desfășoare activitatea în bune condiții, contravaloarea serviciilor prestate fiindu-le asigurată.

În contextul pandemic actual, CAS Bihor a acționat în vederea impulsionării vaccinării anti-Covid. În limitele competențelor avute, instituția menționată a îndemnat pe toți furnizorii de servicii medicale să intre în contractare pentru activitatea de vaccinare, rezultatul fiind acela că numeroși medici de familie s-au implicat în vaccinare, după cum există spitale sau ambulatorii de specialitate unde funcționează astfel de centre.

Echipa managerială a Case Județene de Asigurări de Sănătate Bihor a fost să aproape de unitățile spitalicești, adaptându-se la modificarea structurilor organizatorice - a numărului de paturi - generate de evoluția pandemiei de Covid, asigurându-le acestora o finanțare corectă și promptă.

De asemenea, pentru îmbunătățirea activității CAS Bihor, anul trecut au fost scoase la concurs câteva posturi vacante, acestea aflându-se în cadrul serviciilor Control și Administrativ, precum și al Departamentului Medic-șef.

La capitolul „Obiective 2022”, directorul general Dorel Dulău a enumerat următoarele: extinderea digitalizării activității instituției, în relația cu asigurații și furnizorii de servicii medicale; majorarea numărului de paturi din compartimentele de îngrijiri paliative, acțiune inițiată încă de anul trecut; finanțarea corectă a furnizorilor de servicii medicale, cu prioritate a celor din domeniile cu pacienți numeroși, cum ar fi oncologia, cardiologia sau radioterapia; consolidarea bunei comunicări cu asigurații, partenerii instituționali, administrația județeană și locală, precum și cu furnizorii de servicii medicale. În plus, directorul CAS Bihor este adeptul metodei de lucru bazate pe deplasările în teren, urmând să-și continue vizitele la unitățile spitalicești din întregul județ.

La finalul dialogului nostru, Dorel Dulău, directorul CAS Bihor, a subliniat că întreaga activitate a instituției pe care o conduce urmărește crearea cadrului optim de exercitare a drepturilor asiguraților:

„În anul 2021, CAS Bihor a încercat să aibă o poziție de colaborare cu toți furnizorii de servicii medicale și o atitudine deschisă, oferind informațiile prevăzute de lege atât furnizorilor de servicii medicale, cât și asiguraților. Obiectivul nostru principal este acela de a ne desfășura activitatea în sprijinul asiguraților. Pentru a ne atinge obiectivele, întotdeauna am fost deschiși față de conducerile administrațiilor locale, pentru că au un rol foarte important în gestionarea tuturor problemelor asiguraților din localitățile lor. Am încheiat contracte de colaborare privind furnizarea unor informații care au legătură cu prestarea serviciilor medicale la nivelul asiguraților. Atitudinea de comunicare, atitudinea deschisă față de asigurat, au fost prioritare pentru instituția noastră și am încercat, totodată, să ne desfășurăm activitatea astfel încât asiguratul să se simtă protejat în tot ceea ce privește drepturile pe care statul român i le garantează”.