După o lungă perioadă de pauză în derularea unor proiecte la nivel european, cauzată de situația pandemică, iată că situația revine, cât de cât la normal, iar în cadrul proiectului Erasmus+ nr. 2020-1-RO01-KA102-078865, cu titlul „Competențe în proiectarea aplicațiilor, o șansă pentru viitor!”, ce se  derulează în perioada 2020-2022 la CN „Avram Iancu” Ștei, are loc prima mobilitate în Spania.

La finalul săptămânii trecute, mai precis sâmbătă, 12 iunie, a fost forfotă mare la CN „Avram Iancu” Ștei, a cărei conducere este asigurată de prof. Cristian Andru, director, și Cristian-Petru Gavriș, director adjunct, deoarece cei 16 elevi - Antonia Simina Avram, Ionuț-Antonio Bîtea, Roman Christian Bota, Florentin Antonio Covaciu, Andreea Crișan, Denis Ioan Florincuța, Emilia Maria Grămadă, Alexandru Ovidiu Hora, Florin Andrei Ilieș, Andrei Bocșe Ienciu, Eliazar Anton Bogdan Mocan, Florentina Melisa Panda, Alexandru Radu Pele, Teodora Patricia Simedre - au sosit cu bagajele făcute pentru a participa la prima mobilitate de proiect, cu destinația Spania. Elevii vor fi însoțiți de doi profesori, Claudia Alina Bălan și Daniela Simona Crișan, dar și de Cristian Andru, profesor monitor. Proiectul, cu un grant de finanțare în valoare de 78.182 euro, se adresează unui grup țintă de 32 de elevi din clasa a XI-a A cu profil real, specializarea matematică-informatică, iar echipa de proiect este compusă din prof. Cristian Andru, Emanuel Coroiu, Simona Crișan, Mihaela Zaha, Cornelia Frai, Luminița Andru, Alina Ban, Alina Niculae, selecția celor 16 elevi având loc în luna decembrie 2020. Dintre obiectivele proiectului, amintim: crearea și dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul IT, pentru 32 de elevi, clasa a XI-a, din anii școlari 2020-2021 și 2021-2022, prin crearea de proiecte sau programe, care corespund standardelor stabilite de firmele de profil în scopul facilizării tranziției de la școală la locul de muncă; valorificarea oportunităților de colaborare și parteneriat transnațional cu firme europene din domeniul IT, prin care școala se adaptează la cerințele de pe piața muncii europene, să intensifice cunoștințele elevilor despre funcționarea acestor firme, despre rolurile îndeplinite în cadrul firmelor și să le faciliteze mobilitatea profesională; dezvoltarea personală a celor 32 de participanți prin formarea unui comportament profesional, sporirea adaptabilității la medii socio-culturale noi, perfecționarea utilizării limbii engleze, îmbogățirea nivelului cultural. Sunt vizate rezultate materiale: 32 de lucrări practice care vor putea fi folosite ca bibliografie la susținerea atestatului profesional de clasa a XII-a; 2 jocuri educative despre învățarea literelor și cifrelor; 32 de prezentări PPT despre aplicațiile realizate în perioada de stagiu; un ghid de bune practici; un tutorial cu pașii de implementat în realizarea aplicațiilor gamming; o pagină de Facebook a proiectului, dar și rezultate la nivel de achiziții: îmbunătățirea cunoștințelor, competențelor avansate despre programarea orientată pe obiect, despre dezvoltarea aplicațiilor gamming a membrilor grupului țintă; îmbunătățirea competențelor lingvistice, dezvoltarea spiritului de lucru în echipă, de lucru într-un mediu concurențial la standarde europene, cunoașterea altor modele economice, sociale și culturale. Formarea profesională a elevilor este planificată în două fluxuri, primul fiind acesta, ce se efectuează în perioada 12-27 iunie în Granada, iar organizația de primire este Ideas Granada, Informatica Reparnet Granada, Spania. „Sunt bucuros că particip la acest proiect european. Avem posibilitatea sa învățăm din experiența partenerilor noștri și, de ce nu, și ei din experiența noastră. Cu siguranță vom avea o șansă aparte pentru viitor, deoarece, pe lângă dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul IT, vom lua cunoștință și cu un alt mod de viață. Sunt ferm convins că împreună cu colegii mei vom demonstra calitățile elevilor români și vom face o bună impresie spaniolilor. Abia așteptăm derularea activităților în cadrul acestui proiect”, a afirmat, înainte de plecare, Alexandru Ovidiu Hora, unul dintre elevii implicați în acest proiect european.