Mâine, de la ora 16.00, Administraţia Imobiliară Oradea va organiza o dezbatere publică pe marginea proiectului Regulamentului de organizare şi repartizare a locurilor din parcările de reşedinţă în municipiul Oradea. Proiectul urmează să fie supus aprobării Consiliului Local Oradea în şedinţa ordinară din luna decembrie, motiv pentru care cetăţenii sunt rugaţi să-şi prezinte acum propriile observaţii, în caz contrar, nemulţumirile ulterioare nu vor mai fi luate în considerare. Locul de întâlnire a reprezentanţilor AIO cu cetăţenii este Sala Mare a Primăriei Oradea.

Proiectul de regulament se află pe site-ul Primăriei Oradea, la secţiunea de "Dezbateri publice". Orădenii au avut posibilitatea să transmită iniţiatorilor propriile observaţii, până ieri fiind înregistrate doar 10 astfel de sesizări. Totodată, orădenii nemulţumiţi de propunerile conducerii AIO mai pot veni cu sugestii mâine, de la ora 16.00, la dezbaterea organizată la Primăria Oradea. Noul regulament prevede ca acele locuri de parcare amenajate de municipalitate în faţa blocurilor să fie scoase la licitaţie, preţul de pornire fiind de 80 lei/an, iar fiecare pas este de 10 lei/strigare. Potrivit informaţiillor oferite de Ioan Şimon, şef Serviciu Parcări, se au în vedere doar acele locuri de reşedinţă care au fost amenajate şi numerotate de către administraţia locală. Până în prezent au fost identificate şase zone: Aleea Forajului, Aleea Zidarilor, strada C-tin Noica intersecţie cu strada Ialomiţei, Cazaban (Colegiul Tehnic "Transilvania"), Nufărului, de-a lungul căii de rurale, respectiv Mehedinţi. În ceea ce priveşte numărul de locuri care au fost marcate şi inventariate, acesta va fi cunoscut abia mâine, la dezbatere. Procedura de repartizare a locurilor de parcare presupune mai multe etape. Pentru început se va constitui câte o comisie de repartiţie la nivelul fiecărei asociaţii de proprietari, care va cuprinde, pe lângă administratorul asociaţiei, şi câte doi reprezentanţi ai Primăriei şi ai AIO. Apoi, se stabileşte o perioadă în care solicitările cetăţenilor pot fi depuse, iar administratorul va trebui să înscrie toate cererile într-un registru special constituit în acest sens. Solicitările făcute înainte sau după perioada anunţată de primire a documentelor nu vor fi luate în considerare. La repartizare se va ţine cont de următoarele priorităţi: persoane cu dizabilităţi, foştii proprietari ai garajelor demolate, cei care au o maşină în proprietate, cei care au a doua maşină în proprietate, cei care au maşină de serviciu, respectiv persoanele juridice care au spaţii în vecinătate. În cazul în care numărul solicitărilor va fi mult mai mare decât numărul locurilor de parcare, se va trece la licitarea locurilor. Licitaţia porneşte de la 80 lei/an, fiecare pas de strigare fiind de 10 lei.
O altă problemă dezbătută va fi şi repartizarea acelor locuri de parcare care, după prima ploaie, sunt pline de apă, cum sunt cele din zona C-tin Noica şi Ialomiţei, respectiv de lângă Colegiul Tehnic "Transilvania". Înainte de a repartiza aceste parcări, municipalitatea ar trebui să oblige firma Selina să remedieze greşelile de execuţie, altfel orădenii vor fi nevoiţi să plătească 80 lei/an pentru o... baltă.