Catedrala Romano-Catolică din Oradea va găzdui joi, 3 noiembrie, de la ora 19.00, un concert vocal-simfonic dedicat Zilei Tuturor Sfinților, sub bagheta maestrului Alexey Mikhaylenko. Dirijor cor: Kocsis Holper Zoltán.

 

Soliștii invitați sunt Ana Stănescu și Florin Estefan. Ana Diana Stănescu este soprană și studiază arta cântului la Universitatea Națională de Muzică din București, ajungând acum la finele primului an de Master. Este laureată a numeroase concursuri naționale și internaționale și a susținut concerte pe scenele unora dintre cele mai prestigioase instituții din București, precum Opera Națională din București și Ateneul Român. Vocea ei a ajuns să fie ascultată și apreciată chiar și în îndepărtata China, susținând trei concerte în orașul Shenzhen.

Baritonul Florin Estefan a început studiul cântului vocal la Facultatea de Muzică din Oradea. S-a perfecționat ulterior la Cardiff și Florența, lucrând cu nume mari ai artei scenice, precum Dennis O’Neill, Mariana Nicolesco, Ileana Cotrubaș și Viorica Cortez. Începând cu perioada studenției, Estefan a participat la numeroase concursuri, unde a fotst distins cu diferite premii, enumerând: Premiul I la Concursul Național „Sabin Drăgoi” Timișoara, premiul I în anul 2003 la Concursul Internațional „Hariclea Darclee” Brăila și premiul al II-lea la Concursul Internațional de Canto „Arta Florescu” București. În anul 2005, baritonul a participat la premiera mondială a Integralei Liedurilor de George Enescu din Japonia. Repertoriul baritonului cuprinde atât creații scenice, cât și lucrări vocal-simfonice. Printre rolurile abordate de acesta se numără Enrico din „Lucia di Lammermoor” de G. Donizetti, Marcello din „Boema” și Sharpless din „Madama Butterfly” din creația pucciniană, Germont din „Traviata” de G. Verdi și altele. În prezent, Florin Estefan este solist și manager general al Operei Naționale Române din Cluj-Napoca și cadru didactic la Academia de Muzică „Gheorghe Dima”.

Program sobru

În cadrul concertului de joi seara se va prezenta „Ein deutsches Requiem” (A German Requiem), de Johannes Brahms. Deși compus înaintea întregului șir de creații vocal-simfonice, Requiemul german op. 45 are dreptul de a încheia considerațiile făcute asupra creației lui Brahms, fiind una dintre lucrările ce-i reprezintă în toată cuprinderea gândirea etică și estetică.

„Pentru a putea pătrunde în semnificația și valoarea acestei impresionante lucrări, se impune a privi prin perspectiva istorică și a fixa câteva coordonate ale momentului în care a fost creată. Procesul simfonismului său, cu viguros sens ascendent, nu se dezminte nici în concepția unei lucrări cu finalitate religioasă cum este cea a Requiemului german, inspirată în totalitate de texte biblice, texte din care compozitorul culege cu migală și remarcabilă responsabilitate etică exemple stimulatoare. Brahms aduce modelul mamei iubitoare și al plugarului harnic ca simbol al vieții și acțiunii. „Nemurirea” lui Brahms este condiționată de acțiune, de lanțul acțiunilor omenești care construiesc și asigură fericirea. În concepția sa omul însuși, cu forța lui morală, își pregătește propria nemurire, integrându-se prin rolul lui activ în eternitate”, transmit reprezentanții filarmonicii orădene.

Biletele pentru concert s-au pus în vânzare la Agenția filarmonicii din Strada Moscovei nr. 5 și online, pe platforma bilete.ro: https://www.bilete.ro/requiem-brahms/.

Sponsor principal al evenimentului: Astoria & Queen Mary