Registrul de bani personali, aprobat prin Ordinul MFP nr. 513/2015, este un document în care angajaţii firmelor care utilizează case de marcat trebuie să declare banii personali.

Numerotat în ordine crescătoare

Administraţia Finanţelor Publice (AFP) Bihor reaminteşte obligaţia deţinerii şi completării Registrului de bani personali, precum şi a înregistrării acestuia la unitatea fiscală de care aparţin. Registrul de bani personali se constituie  de către operatorii economici obligaţi să utilizeze aparate de marcat  electronice fiscale şi se completează zilnic, la începutul programului de lucru (fără ştersături sau  modificări şi fără a lăsa spaţii neutilizate) de către personalul operatorului economic care îşi desfăşoară activitatea  în unitatea de vânzarea a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Registrul se prezintă sub forma unui caiet cu pagini A4, ce trebuie numerotat în ordine crescătoare şi semnat pe ultima pagină de către administratorul operatorului economic sau de către altă persoană împuternicită de acesta. AFP Bihor precizează că Registrul de bani personali s-a constituit din data de 30 aprilie 2015, data publicării în  Monitorul Oficial al Ordinului nr. 513/2015 privind aprobarea modelului şi conţinutului registrului de bani personali, precum şi a procedurii de înregistrare a acestuia la unitatea fiscală. 

Notificare la unitatea fiscală   

Operatorul economic a avut, conform legii, obligaţia de a notifica unitatea fiscală competentă de administrare constituirea registrului de bani personali, precizând data deschiderii acestuia şi numărul de pagini, conform numerotării acestora, în termen de 5 zile lucratoare de la data publicării Ordinului 513/2015 (a fost publicat pe 30 aprilie). Fiscul înregistrează într-o evidenţă proprie, ţinută la nivelul fiecărui contribuabil, registrele de bani personali notificate ca fiind constituite. Registrul de bani personali se păstrează la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, în vederea prezentării acestuia organelor de control. Atenţie! Un operator economic poate utiliza un singur registru de bani personali pentru fiecare unitate de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.

Şase informaţii obligatorii

Angajaţii firmelor care utilizează case de marcat trebuie să completeze zilnic Registrul de bani personali, la începerea programului de lucru. In acest sens, ei trebuie să scrie în document şase informaţii. Concret, angajaţii trebuie să completeze Registrul de bani personali zilnic, la începutul programului de lucru, fără ştersături sau modificări şi fără să lase spaţii neutilizate. Angajaţii trebuie să scrie în registru în fiecare zi, atunci când îşi încep programul de lucru, următoarele informaţii: data: ziua, luna, anul; numele şi prenumele; funcţia; suma de bani pe care o au la începerea programului; ora înregistrării; semnătura. inisterul de Finanţe, în cazul unui control, patronii şi angajaţii nu vor putea susţine că eventualele sume găsite în plus faţă de sumele înregistrate sunt bani personali. Potrivit legii, sumele deţinute la punctele de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor care nu pot fi justificate cu documentele emise cu casele de marcat, registrul de bani personali, registrul special sau chitanţe se confiscă. AFP Bihor reaminteşte că, potrivit legii, contravenţiile pentru nerespectarea acestei obligaţii se aplica pentru fapte constatate începând cu data de 8 mai 2015, aşa cum se prevede la art.VIII  din O.U.G. nr. 8/2015. Atenţie! Operatorii economici care nu întocmesc registrul de bani personali riscă, începând de ieri, 8 mai, o amendă de 9.000 lei.