Prin intermediul numărului unic, contribuabilii au posibilitatea de a obține telefonic, informații generale în domeniul fiscal, precum și informații cu privire la aspecte în domeniul IT.

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) reamintește tuturor contribuabililor că, pentru a beneficia de îndrumare și asistență telefonică, au posibilitatea de a apela la Call-center, la numărul unic de telefon 031.403.91.60. Apelând la acest număr de telefon, contribuabilii au posibilitatea de a selecta tipul de informații pe care le solicită prin intermediul următoarelor taste: tasta 1 - persoane fizice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică - destinată îndrumării și asistenței în domeniul fiscal; tasta 2 - persoane juridice - destinată îndrumării și asistenței în domeniul fiscal; tasta 3 - persoane fizice și juridice - destinată asistenței în domeniul Tehnologiei Informației (IT). Pentru a beneficia de îndrumare şi asistenţă în domeniul fiscal, contribuabilii vor selecta tasta 1 sau tasta 2, în funcție de categoria de contribuabili din care fac parte (fizică sau juridică). Agenții Call-center oferă contribuabililor informaţii cu caracter general în legătură cu modul în care aceştia trebuie să procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligaţii fiscale. Informațiile oferite contribuabililor prin intermediul Call-center-ului se referă la impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală. În cazul în care în timpul convorbirii telefonice se constată că problematica fiscală solicitată prezintă un grad ridicat de complexitate şi dificultate, agenții Call-center pot îndruma contribuabilii către celelalte modalităţi de acordare a asistenţei: prin e-mail (adresa Agenției, www.anaf.ro, sau de la următorul link: https://www.anaf.ro/arondare/); în scris; sau la sediul unităţii fiscale.

Pentru a beneficia de îndrumare și asistență în domeniul Tehnologiei Informației (IT), contribuabilii vor selecta tasta 3. Agenții din Call-center oferă informații tehnice cu privire la: erori tehnice la completarea declarațiilor; erori tehnice la depunerea declarațiilor; erori la prezentarea certificatului, în vederea autentificării pe site-ul Agenției; erori la autentificarea în Spațiul Privat Virtual (SPV); erori la generarea cererilor și descărcarea mesajelor primite în SPV; erori la accesarea oricărei secțiuni a site-ului ANAF. În situația în care, în timpul convorbirii telefonice se constată că problemele tehnice/erorile nu se pot soluționa telefonic, agenții Call-center pot îndruma contribuabilii să solicite asistență prin e-mail, la adresa: admin.portal@mfinante.ro sau să se deplaseze la sediul unităţii fiscale. ANAF atenţionează contribuabilii ca, în momentul apelării la numărul unic de telefon 031.403.91.60, să asculte mesajul de început și să aleagă tasta corespunzătoare în funcție de tipul de informații pe care doresc să le solicite.