ANAF: Înregistrarea operaţiunilor comerciale prin mijloace electronice
Persoana fizică sau juridică ce emite facturi, poate să opteze pentru emiterea acestora în formă electronică, cu condiţia garantării autenticităţii, originii şi integrităţii conţinutului.
Factura în formă electronică
Potrivit legii, factura în formă electronică va respecta conţinutul stabilit de actele normative speciale şi va conţine marca temporală care certifică momentul emiterii şi semnătura electronică a emitentului facturii. Certificatul aferent semnăturii electronice va conţine informaţii privind identificatorul fiscal şi numărul notificării înregistrate la Ministerul Finanţelor Publice (MFP). Emiterea facturilor se face în una dintre următoarele două modalităţi, la alegerea exclusivă a emitentului - în formă electronică, respectiv pe suport hârtie. Emitentul poate opta pentru schimbarea modalităţii de emitere, cu notificarea MFP. Activităţile de emitere, transmitere şi arhivare a facturilor în formă electronică pot fi realizate şi de către alte persoane decât emitentul de drept al acestora, cu condiţia existenţei unui certificat aferent semnăturii electronice aparţinând persoanelor care prestează servicii de emitere, transmitere sau arhivare a facturilor în formă electronică.
Chitanţa în formă electronică
Chitanţa în formă electronică respectă condiţiile privind conţinutul obligatoriu, stabilite de actele normative în vigoare şi conţine marca temporală şi semnătura electronică a emitentului acesteia. Certificatul aferent semnăturii electronice a emitentului va conţine informaţii privind identificatorul fiscal şi numărul notificării înregistrate la MFP. Prevederile privind emiterea, transmiterea, stocarea, arhivarea, conversia şi utilizarea facturilor menţionate mai sus sunt aplicabile şi chitanţelor în formă electronică, cu excepţia prevederilor stabilite prin lege. Bonurile fiscale emise de casele de marcat şi bonurile emise de terminalele automate bancare, în formă electronică, stocate la emitent, au acelaşi regim juridic ca şi cele emise pe suport hârtie, cu respectarea condiţiilor privind conţinutul obligatoriu stabilit prin actele normative în vigoare. Termenul de arhivare al acestora va fi acelaşi cu cel prevăzut pentru cele emise pe suport hârtie. În încheiere, precizăm că prevederile sunt stabilite prin Legea nr. 148/2012, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 509/24 iulie a.c.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.