ANAF. Întocmirea raportărilor anuale - Corectarea erorilor – precizări necesare
Corectarea erorilor cuprinse în situaţiile financiare anuale şi raportările contabile anuale se poate efectua doar cu respectarea prevederilor legale.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) informează că entităţile care au obligaţia depunerii raportărilor contabile anuale sunt următoarele: cele care aplică Reglementările contabile conforme cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară; cele care au optat pentru un exerciţiu financiar diferit de anul calendaristic; subunităţile deschise în România de societăţi rezidente în state aparţinând Spaţiului Economic European; persoanele juridice aflate în lichidare, potrivit legii - în termen de 90 de zile de la încheierea anului calendaristic. Entităţile care au obligaţia depunerii situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale sunt următoarele: cele care aplică Reglementările contabile conforme cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară; cele care au optat pentru un exerciţiu financiar diferit de anul calendaristic; declaraţie de inactivitate, depusă de entităţile care nu au desfăşurat activitate de la constituire până la sfârşitul exerciţiului financiar de raportare - termen de depunere: 60 de zile de la încheierea exercitiului financiar. Corectarea erorilor cuprinse în situaţiile financiare anuale şi raportările contabile anuale se poate efectua doar în condiţiile Procedurii de corectare a erorilor cuprinse în situaţiile financiare anuale şi raportările contabile anuale depuse de operatorii economici şi persoanele juridice fără scop patrimonial. Situaţiile financiare anuale/raportarile contabile pot fi corectate prin depunerea unui alt set al acestora în următoarele situaţii: când se constată că au fost completate eronat următoarele informaţii: denumirea entităţii raportoare; codul unic de înregistrare al acesteia; activitatea CAEN; forma de proprietate; indicatorii raportaţi prin formularul "Bilanţ"/"Situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii", dacă valoarea acestor indicatori poate fi dovedită de alte documente (de exemplu, act constitutiv, contracte etc.) şi acest aspect este cuprins în declaraţia pe propria răspundere; numărul de salariaţi şi/sau a altor indicatori raportaţi prin formularul "Date informative"; dacă au fost depuse situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale care nu cuprind niciun indicator valoric; în alte cazuri, respectiv: transmiterea electronică de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale în loc de declaraţie de inactivitate, precum şi transmiterea electronică a declaraţiei de inactivitate în loc de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale; transmiterea electronica de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale folosind un format de raportare cuprins în programul de asistenţă, diferit de cel corespunzător tipului de entitate sau netransmiterea electronică a tuturor documentelor prevăzute de lege; întocmirea şi transmiterea electronică de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale folosind date eronate, determinate inclusiv de procesele de extragere şi prezentare a informaţiilor din bazele de date. Erorile contabile, aşa cum sunt definite de reglementările contabile aplicabile se corectează potrivit reglementărilor legale. Ca urmare, în cazul corectării acestora nu poate fi depus un alt set de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale corectate.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.