Procedura de modificare a domiciliului fiscal al contribuabililor supuşi înregistrării în registrul comerţului, în cazul în care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social a suferit modificări în urma publicării în Monitorul Oficial nr. 783/3 octombrie a Ordinului ANAF nr. 2853/29 septembrie 2017.

Procedura se aplică contribuabililor persoane juridice care, potrivit legii, au obligaţia înregistrării în registrul comerţului şi care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: sediul social reprezintă şi domiciliul fiscal; au solicitat înregistrarea menţiunilor privind modificarea sediului social în registrul comerţului. Competenţa de administrare a contribuabililor prevăzuţi mai sus trece la noua unitate fiscală începând cu ziua următoare expirării termenului de 15 zile lucrătoare de la data înscrierii în registrul comerţului a menţiunilor privind modificarea sediului social. În cazul contribuabililor care îşi modifică sediul social, iar adresa noului sediu social este în raza teritoriala a Fiscului în a cărui rază teritorială se afla şi ultimul domiciliu fiscal al contribuabilului, schimbarea domiciliului fiscal se face de către Directia generala de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), după primirea informaţiilor de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, cu data înscrierii menţiunii în registrul comerţului. Pentru ceilalţi contribuabili care îşi modifică sediul social, pe baza informaţiilor primite de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Direcţia generală de tehnologia informaţiei din cadrul ANAF transmite electronic atât unităţii fiscale în a cărei rază teritorială contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal, cât şi unităţii fiscale în a cărei rază teritorială se află noul sediu social informaţia privind adresa noului sediu social precum şi data înscrierii acestei menţiuni în registrul comerţului.

În termen de 12 zile lucrătoare de la data înscrierii în registrul comerţului a menţiunii privind modificarea sediului social, Fiscul pregăteşte dosarul fiscal al contribuabilului pentru a fi transferat, dosar care va fi însoţit de un exemplar al certificatului de atestare fiscală, precum şi de fişa de evidenţă pe plătitor. Înainte de a transfera dosarul fiscal, unitatea fiscală va verifica în Registrul contribuabililor dacă respectivul contribuabil a solicitat modificarea domiciliului fiscal, după modificarea sediului social, prin depunerea Formularului 050 - “Cerere de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului”. La împlinirea termenului de 15 zile lucrătoare de la data înscrierii în registrul comerţului a menţiunii privind modificarea sediului social, Direcţia generală de tehnologia informaţiei va transmite electronic informaţia privind împlinirea termenului legal pentru modificarea competenţei de administrare a contribuabilului. La primirea informaţiei, Fiscul în a cărui rază teritorială se află noul sediu social înregistrează contribuabilul în evidenţa sa fiscală, iar unitatea fiscală de la ultimul domiciliu fiscal radiază contribuabilul din evidenţa proprie. Toate documentele emise sau primite în cadrul derulării procedurii se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. Dacă pe parcursul derulării procedurii contribuabilul se radiază, Compartimentul de specialitate va sista procedura în derulare, fiind întocmit un referat motivat, care se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.