ANAF: Noutăţi în administrarea contribuabililor mijlocii
În categoria contribuabililor mijlocii intră şi contribuabilii nerezidenţi pentru care contribuabilii mijlocii au calitatea de reprezentanţi sau reprezentanţi fiscali.
Criterii de selecţie
Începând cu acest an, Administraţiile Judeţene ale Finanţelor Publice administrează contribuabilii mijlocii care au domiciliul fiscal în raza de teritorială, cu excepţia instituţiilor publice, inclusiv entităţile rezultate în urma divizării ori a fuziunii cu alţi contribuabili şi sucursalele contribuabililor persoane juridice care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României şi îndeplinesc criteriile de selecţie. Contribuabilii mijlocii sunt selectaţi potrivit următoarelor criterii, care se pot actualiza annual: Criteriul valoric agregat - criteriul de bază, rezultat al agregării a 2 indicatori, selectaţi din punct de vedere economic şi bugetar în următoarele proporţii: volumul obligaţiilor fiscale datorate, declarate de către contribuabili - 50%; cifra de afaceri raportată la situaţiile financiare încheiate la31 decembrie a anului anterior celui în care se efectuează actualizarea - 50%. Important! Contribuabilii în inactivitate temporară înscrisă în registrul comerţului, precum şi contribuabilii declaraţi inactivi nu vor fi selectaţi drept contribuabili mijlocii; Criteriul insolvenţei. Potrivit acestui criteriu, sunt selectaţi contribuabili cu domiciliul fiscal pe raza fiecărui judeţ, aflaţi sub incidenţa Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, care au creanţe fiscale totale, respectiv creanţe înscrise la masa credală, cât şi acumulate ulterior deschiderii procedurii insolvenţei, mai mari de 3 milioane lei.
Reguli de administrare
Sediile secundare ale contribuabililor mijlocii sunt administrate de Administraţiile Judeţene ale Finanţelor Publice în a căror rază teritorială acestea îşi desfăşoară activitatea. Atenţie: În situaţia în care un contribuabil care nu se înscrie în categoria contribuabililor mijlocii absoarbe prin fuziune un contribuabil mijlociu, acesta va fi preluat spre administrare de Administraţiile Finanţelor Publice pentru contribuabili mijloci, în termen de 10 zile de la data înregistrării acestei operaţiuni la registrul comerţului. Contribuabilii mijlocii aflaţi în inactivitate temporară înscrisă în registrul comerţului, precum şi contribuabilii declaraţi inactivi vor fi scoşi din administrarea administraţiilor judeţene ale finanţelor publice începând cu 1 ianuarie a anului următor celui în care au devenit inactivi sau au intrat în inactivitate temporară şi vor fi predaţi spre administrare, pe bază de protocol de predare-primire, unităţilor fiscale teritoriale care au competenţă în administrarea acestora. Lista contribuabililor mijlocii se actualizează anual, prin ordin al preşedintelui ANAF, conform criteriilor de selecţie. Această listă se întocmeşte până la data 30 noiembrie a fiecărui an, se aprobă prin ordin al preşedintelui ANAF şi se publică pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice - portalul ANAF. Predarea-primirea între organele fiscale implicate se face pe bază de protocol.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.