ANAF: Prin depăşire plafon - Înregistrarea în scopuri de TVA – documente necesare
Potrivit art. 316 din Codul Fiscal, persoana impozabilă care are sediul activităţii economice în România şi realizează sau intenţionează să realizeze o activitate economică care implică operaţiuni taxabile, scutite de taxa pe valoarea adăugată cu drept de deducere şi/sau operaţiuni rezultate din activităţi economice pentru care locul livrării/prestării se consideră ca fiind în străinătate, dacă taxa ar fi deductibilă, în cazul în care aceste operaţiuni ar fi fost realizate în România conform art. 297 alin. (4) lit. b) și d), trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de TVA la unitatea fiscală competentă, după cum urmează: înainte de realizarea unor astfel de operaţiuni, în următoarele cazuri: dacă declară că urmează să realizeze o cifră de afaceri care atinge sau depășește plafonul de scutire prevăzut la art. 310 alin. (1), cu privire la regimul special de scutire pentru întreprinderile mici; dacă declară că urmează să realizeze o cifră de afaceri inferioară plafonului de scutire prevăzut la art. 310 alin. (1), dar optează pentru aplicarea regimului normal de taxă. De asemenea - dacă în cursul unui an calendaristic atinge sau depăşeşte plafonul de scutire (300.000 lei), în termen de 10 zile de la sfârşitul lunii în care a atins sau a depăşit acest plafon; dacă CA realizată în cursul unui an calendaristic este inferioară plafonului de scutire (300.000 lei), dar optează pentru aplicarea regimului normal de taxă; dacă efectuează operaţiuni scutite de taxă şi optează pentru taxarea acestora.
Documentele necesare pentru înregistrarea în scopuri de TVA prin depăşire plafon sunt următoarele: Declaraţia de menţiuni pentru persoane juridice Formular 010 – 2 exemplare, în original; Cerere de înregistrare în scopuri de TVA (Formular 099) – pentru solicitările de înregistrare în scopuri de TVA conform art. 316, alin. (12), lit. a) din Codul fiscal, adică în cazul solicitării reînregistrării în scopuri de TVA ca urmare a anulării codului de TVA de către autoritatea fiscală, dacă încetează situaţia care a dus la anulare – original; Declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte dacă societatea desfăşoară sau nu activităţi economice la sediul social, la sediile secundare sau în afara acestora – original; documentele din care rezultă deţinerea legală a spaţiului/spaţiilor cu destinaţie de sediu social şi/sau sedii secundare declarate – copie; Declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că administratorii şi asociaţii nu au comis infracţiuni şi/sau fapte de natura celor prevăzute la articolului 2 alin. (2) din OG nr. 39/2015, în cazul în care aceştia nu sunt înregistraţi fiscal în România – original; documentele de identitate ale administratorilor şi asociaţilor - copie; dacă este cazul – documentele care să ateste tipul de viză şi scopul şederii în România a administratorilor şi asociaţilor persoane fizice nerezidente – copie; Certificat de înregistrare – copie; act constitutiv – copie; balanţa de verificare la ultima lună închisă şi la 31 decembrie a anului anterior (dacă este cazul) – original; Împuternicire pentru depunerea cererii – original.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.