Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) reaminteşte că, după expirarea perioadei de valabilitate a certificatelor digitale (un an), acestea trebuie reînnoite.

Paşi de parcurs

După obţinerea certificatului de semnătură electronică reînnoit de la unul dintre furnizorii autorizaţi, contribuabilii au de urmat câţiva paşi. În primul rând, de la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf trebuie descărcat  Formularul "Document de confirmare", care va fi completat cu datele de identificare ale titularului certificatului şi adresa de e-mail. Formularul se va semna şi se va trimite prin e-mail la furnizorul de certificat documentul completat care va aplica semnătura electronică, retrimiţând documentul confirmat. După aceşti paşi, urmează accesarea website-ului ANAF, la adresa www.anaf.ro, categoria Declaraţii electronice, modulul "Reînnoire certificate calificate", selectându-se documentul de confirmare primit de la furnizorul de certificate, mai apoi - se va tasta butonul Transmite documentul. După o perioadă de maxim 4 zile lucrătoare de la transmitere, ANAF va trimite noul număr al certificatului digital şi accesul la Serviciul de depunere on-line. Precizăm că, în cadrul acestei proceduri, nu mai este nevoie de înregistrarea Formularului 150 la unitatea fiscală, cu documentaţia aferentă.

Declaraţii depuse online

Certificatul digital pentru semnătură electronică este necesar în cazul transmiterii: Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat, Formular 100; Declaraţiei privind impozitul pe profit, Formular 101; Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, Formular 112. De reţinut! Formularul 112 se transmite numai on-line; Declaraţiei privind veniturile realizate din România, Formular 200; Declaraţiei privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile, respectiv pierderile realizate, pe beneficiari de venit, Formular 205; Declaraţiei informative privind impozitul pe venit din transferul proprietăţilor imobiliare, Formular 208. De asemenea, mai pot fi transmise online: Cererea privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual şi deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea în sistem colectiv pentru domeniul locativ, Formular 230; Decontul de TVA, Formular 300; Decontul special de TVA, Formular 301; Declaraţiei recapitulative privind livrările, respectiv achiziţiile/prestările intracomunitare, Formular 390; Declaraţiei informative privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional, Formular 394; Declaraţia privind venitul asigurat la sistemul public de pensii, Formular 600; Declaraţia rectificativă, Formular 710; Situaţiilor financiare anuale.