Având în vedere că majoritatea comunicărilor se fac prin mijloace electronice, în perioada stării de urgență, prelungită până în 14 mai, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor un formular online. Persoanele fizice au opțiunea de a face reclamații și în această perioadă la Protecția Consumatorului, în condițiile în care sunt nemulțumite de relația cu un comerciant. Reclamaţiile şi sesizările adresate ANPC pot fi depuse doar de către consumatori persoane fizice, divergenţele între operatorii economici neintrând în sfera de competenţă a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Conform art. 7 din O.G. nr. 27/2002, petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează. Înainte de a depune plângerea la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC), trebuie să existe dovada că s-a încercat o înțelegere cu respectivul comerciant, pe cale amiabilă. Sesizarea poate fi înscrisă în secțiunea „Reclamații”, pe site-ul ANPC, fără să fie nevoie de deplasarea la ghișeu. În formularul online trebuie completate datele personale, pentru a putea fi contactat ulterior (nume, prenume, e-mail, telefon, adresă), apoi datele de indentificare ale companiei împotriva căruia se face plângerea: denumire, adresa punctului de lucru, Codul Unic de Indentificare Fiscală, modalitatea cumpărării (direct sau online), data achiziționării, birou reclamații (produse și servicii alimentare, bunuri nealimentare, prestări servicii, produse și servicii financiar bancare, alimentație publică). Urmează pasul în care trebuie dovedit că reclamantul s-a adresat firmei înainte de formularea reclamației, fiind necesară completarea sau atașarea răspunsului firmei, fiind, totodată, detaliat problema sau problemele întâmpinate în relația cu aceasta. Apoi va trebui aleasă una dintre opțiunile referitoare la soluționarea reclamației (înlocuire produs/serviciu, returnare, reparare, reziliere sau control). De asemenea, trebuie atașat cel puțin un document, respectiv factură, bon fiscal, chitanță, contract sau certificat de garanție. De precizat că există și opțiunea retragerii unei reclamații dacă s-a ajuns între timp la o înțelegere.