Programul CRITBIZ se adresează persoanelor între 18 și 64 ani, cu domiciliul sau reședința în regiunea Nord-Vest (județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Sălaj, Satu Mare), și care vor să înființeze o afacere în regiune în domeniul industriilor creative sau IT.

Ieri, 7 iunie, Asociația pentru Promovarea Afacerilor în România (APPAR) din Oradea, Camera de Comerț și Industrie Bihor (CCIBH), împreună cu Grupul PONT au organizat la Gekko Pub (str. Tudor Vladimirescu nr. 40) conferința de presă privind Programului de dezvoltare antreprenorială CRITBIZ. Conferința de presă a fost susținută de domnul Gönczi József, vicepreședinte APPAR, domnul Badea Constantin, Director General CCI Bihor și domnul Farkas András, cofondator Grupul PONT. Programul de antreprenoriat CRITBIZ este derulat de Asociația pentru Promovarea Afacerilor în România, care a primit finanțare prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020. Partenerii principali ai proiectului sunt Camera de Comerț și Industrie Bihor și Grupul PONT. CRITBIZ este, practic, un program de dezvoltare antreprenorială cu scopul de a genera o schimbare de perspective în lumea antreprenoriatului românesc. Misiunea programului CRITBIZ este dezvoltarea strategică a ecosistemului antreprenorial din regiunea Nord-Vest (județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Sălaj și Satu Mare) în sectoarele industrii creative și IT prin crearea unei rețele de colaborare profesionale și comunități de suport. În acest scop, proiectul vizează formarea antreprenorială a minimum 400 de participanți din regiune și alegerea a 48 planuri de afaceri sustenabile spre finanțare cu maximum 40.000 Euro. Principiile care definesc programul CRITBIZ sunt inovare socială, egalitate, accesibilitate, sustenabilitate și utilizarea eficientă a resurselor. Prin înființarea unor întreprinderi noi, inovative, se contribuie la creșterea economică a regiunii, crearea de noi locuri de muncă, includerea tinerilor, șomerilor și a tuturor persoanelor interesați de antreprenoriat, promovarea antreprenoriatului feminin, și la protecția mediului prin dezvoltare durabilă. În categoria industriei creative intră acele activități economice care se ocupă de generarea sau exploatarea cunoștințelor și informației. Alternativ, sunt denumite industrii culturale sau domenii ale economiei creative: publicitatea, arhitectura, arta, meșteșugurile, design-ul, moda, filmul, muzica, artele scenei, editarea (publishing), cercetarea și dezvoltarea, software-ul, jocurile și jucăriile, TV & radio, jocurile video. În ceea ce priveşte tehnologia informaţiilor şi telecomunicaţii, aceasta este tehnologia necesară pentru prelucrarea (procurarea, procesarea, stocarea, convertirea și transmiterea) informației, în particular prin folosirea computerelor pe multiple domenii legate de date și informații, cum ar fi: procesoare, calculatoare, hardware și software, limbaje de programare și altele. Trebuie precizat faptul că Asociaţia Pentru Promovarea Afacerilor în România sprijină întreprinderile mici şi mijlocii din România (în majoritatea cazurilor firmele din judeţul Bihor),iar printre obiective se numără: dezvoltarea mediului de afaceri în România, promovarea colaborărilor bilaterale, organizarea şi promovarea unor programe care au ca scop dezvoltarea de investiţii şi a mediului de afaceri în zona rurală, promovarea unor programe si proiecte care vizeaza informatizarea mediului afaceri etc. Grupul PONT este o asociere civilă și antreprenorială a unui grup de tineri, care doresc să contribuie semnificativ la dezvoltarea regională și instituțională a țării, utilizând expertiza și experiența vastă în monitorizarea, redactarea şi managementul  proiectelor, acumulată în parcursul celor 13 ani de activitate în domeniu.