Finanţarea se acordă în procent de maxim 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile în limita sumei de 20 000 lei, iar fondurile alocate vor fi împărţite pe 8 regiuni.

Programul de finanţare la nivel naţional se va desfăşura după cum urmează: Regiunea Bucureşti - Ilfov; Regiunea NE - judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui; Regiunea SE - judeţele Buzău, Brăila, Constanţa, Galaţi, Vrancea şi Tulcea; Regiunea SM - judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman; Regiunea SV - judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea; Regiunea V - judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş; Regiunea NV - judeţele Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Mureş; Regiunea C - judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu. Înscrierea solicitanţilor pentru finanţarea montării de panouri fotovoltaice se face la unul dintre instalatorii validaţi care au încheiat contract pentru decontarea directă cu autoritatea în limita fondurilor alocate regiunii locaţiei unde se montează sistemul fotovoltaic. Pentru înscrierea la instalatorul validat solicitantul trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: să aibă domiciliu stabil în România; să fie proprietar al imobilului pe care se amplasează sistemul fotovoltaic, fapt care trebuie să rezulte din extrasul de carte funciară sau să deţină un drept de folosinţă asupra terenului/imobilului; să aibă acordul tuturor proprietarilor cu privire la implementarea proiectului în situaţia în care imobilul este deţinut coproprietate de mai mulţi proprietari; imobilul să nu facă obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti ori vreunei revendicări, respectiv a unei proceduri de expropriere pentru cauza de utilitate publică; să nu aibă datorii restante la bugetul de stat sau la bugetul local la data înscrierii; solicitantul şi coproprietarii se obligă să permită accesul persoanelor autorizate în vederea colectării datelor înregistrate de sistemul fotovoltaic şi verificarea sistemului fotovoltaic.

Pentru înscrierea în programul de finanţare, solicitantul se va adresa unui instalator validat după publicarea listei pe site-ul Autorităţii. În ceea ce priveşte documentele necesare în vederea înscrierii, acestea sunt următoarele: cerere de finanţare, în original, completată integral prin tehnoredactare (se poate completa la instalatorul validat); act de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii, (în copie); împuternicire notarială în situaţia în care cererea de finanţare este semnată de altcineva decât solicitantul (în original); act de identitate al persoanei împuternicite valabil la data înscrierii (în copie); extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 zile la data înscrierii, din care să rezulte dreptul de proprietate asupra imobilului pe care se face montajul, iar în cazul în care montajul se face pe teren - şi un extras de carte funciară pentru teren. De asemenea, mai sunt necesare: certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de MFP în termen de valabilitate; certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul solicitantul, în termen de valabilitate la data înscrierii (în original sau copie legalizată); certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se va implementa proiectul (dacă solicitantul are domiciliul în altă localitate faţă de localitatea unde se implementeaza proiectul). De precizat că, după aprobarea solicitării, în termen de 70 zile solicitantul trebuie să prezinte ATR (autorizaţia de transfer în reţea).