Schema aferentă Programului national de sprijin al României în sectorul vitivinicol 2014-2018 are drept scop acordarea de sprijin financiar naţional suplimentar în cuantum de 30% din valoarea cheltuielilor eligibile pentru programele de promovare a vinurilor în ţări terţe, la aceleaşi termene şi în aceleaşi condiţii aplicabile finanţării acordate prin Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA).

Schema se aplică întreprinderilor, respectiv producătorilor din sectorul vitivinicol care promovează vinuri în ţări terţe. Beneficiarii sunt eligibili dacă îndeplinesc următoarele condiţii: au domiciliul fiscal în România şi sunt producătoare de vinuri cu D.O.C./I.G. sau pentru care se indică soiul viţei-de-vie; nu solicită ajutor în domeniile exceptate de la finanţare prevăzute la art. 6 alin. (2); valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate întreprinderii unice pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile Schemei, nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 de euro; nu sunt supuşi unei proceduri de insolvenţă, lichidare, dizolvare, faliment; beneficiarii au acces la o capacitate tehnică suficientă pentru a face faţă constrângerilor specifice ale comerţului cu ţări terţe şi dispun de suficiente resurse pentru a asigura punerea în aplicare a acţiunilor în cel mai eficace mod cu putinţă; beneficiarii dispun de suficiente produse, în ceea ce priveşte calitatea şi cantitatea, astfel încât să fie acoperită cererea de pe piaţă pe termen lung după acţiunea de promovare.

Acţiunile din cadrul programelor de promovare a vinurilor, eligibile pentru acordarea ajutorului de minimis sunt: relaţii publice, măsuri de promovare sau de publicitate; participarea la evenimente, târguri sau expoziţii de importanţă internaţională; campanii de informare, în special privind sistemele Uniunii referitoare la denumirile de origine, indicaţiile geografice şi producţia ecologică; studii ale noilor pieţe, necesare pentru extinderea pieţelor de desfacere; studii de evaluare a rezultatelor măsurilor de informare şi promovare. Intensitatea maximă a ajutorului de minimis acordat este de 30% din valoarea cheltuielilor eligibile. Contribuţia Uniunii Europene este de maxim 50% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente unui program de promovare, iar contribuţia proprie a beneficiarului este de minim 20% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente unui program de promovare. Valoarea totală a ajutorului de minimis nu poate depăşi echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro, pe durata a 3 exerciţii financiare consecutive, în cursul exerciţiului financiar în cauză şi în cele două exerciţii financiare precedente pentru o întreprindere unică. Suma de 200.000 euro se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul acordat este finanţat în totalitate sau parţial din resurse europene. Plăţile aferente ajutoarelor acordate în baza Schemei se efectuează până la 30 iunie 2022. De precizat că valoarea totală a schemei de minimis, pe durata de aplicare a acesteia, este de 1.500.000 euro, respectiv 7.000.000 lei si se asigura in limita creditelor de angajament aprobate MADR.