MFP: Aparatele de marcat electronice fiscale – S-a amânat termenul-limită
Ministerul Finanţelor Publice va acorda un termen suplimentar pentru dotarea operatorilor economici cu aparate de marcat electronice fiscale,
Potrivit unui comunicat al Ministerului Finanțelor, operatorii economici mai au timp să se doteze cu aparate de marcat electronice până la data de 1 septembrie. Perioada de amânare a fost stabilită astfel din cauza întârzierilor survenite în pregătirea prototipurilor de aparate de marcat electronice, de către producători și distribuitori, precum și de depunerea întârziată a documentației aferente pentru avizare tehnică. Astfel, se amână cu trei luni aplicarea sancțiunilor pentru nedotarea cu noile aparate de marcat electronice fiscale, pentru a se permite operatorilor economici să achiziționeze, să fiscalizeze și să testeze aparatele de marcat cu jurnal electronic. Conform proiectului de act normativ pentru suspendarea aplicării unor dispoziții și prelungirea unui termen prevăzut de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum și pentru modificarea şi completarea OUG nr. 64/2007 privind datoria publică, termenele stabilite sunt următoarele: în cazul contribuabililor mari sau mijlocii - sancțiunea se va aplica începând cu 1 septembrie 2018, în loc de 1 iunie 2018; în cazul contribuabililor mici - sancțiunea se aplică de la 1 noiembrie 2018, în loc de 1 august 2018. După expirarea acestor intervale, sancțiunea poate fi aplicată doar pentru faptele săvârșite începând cu 1 septembrie 2018, respectiv 1 noiembrie 2018, după caz. Totodată, proiectul prevede amânarea cu trei luni, până la 1 noiembrie 2018, a aplicării sancțiunii prevăzută de lege pentru comercializarea de către distribuitorii autorizați a vechilor aparate de marcat, astfel încât, dacă va fi cazul, operatorii economici care își deschid noi afaceri sau puncte de lucru să poată achiziționa un aparat de marcat, în caz contrar aceștia riscând blocarea activității. Iar termenul limită până la care își mențin valabilitatea avizele/autorizațiile privind distribuția aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rolă jurnal, termenul în vigoare fiind 31 iulie 2018, va fi cel de 31 octombrie 2018. De asemenea, MFP mai precizează că, în această perioadă de amânare, se vor face controale, dar verificările vor fi preventive și cu rol de îndrumare. Potrivit Ministerului Finanţelor Publice, promovarea actului normativ este determinată în principal de întârzierile producătorilor şi distribuitorilor în pregătirea prototipurilor de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic şi, implicit, de întârzierile în depunerea acestora împreună cu documentaţia aferentă pentru avizare tehnică la Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare în Informatică, procesele de implementare a noilor aparate de marcat, ulterioare avizării tehnice a prototipurilor, respectiv autorizarea distribuitorilor, producţia noilor modele, aprovizionarea distribuitorilor, achiziţia aparatelor de marcat şi fiscalizarea acestora, care necesită mai mult timp şi fac imposibilă punerea pe piaţă a aparatelor de marcat până la termenele prevăzute de lege pentru dotarea operatorilor economici.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.