Noua procedură permite depunerea pentru aceeaşi perioadă de raportare a unui alt set de situaţii financiare anuale, respectiv raportări contabile anuale numai pentru corectarea urmatoarelor erori.

Potrivit Ordinului Ministerului Finanţelor Publice (MFP) nr. 543/4 aprilie 2017, care modifică Procedura de corectare a erorilor cuprinse în situaţiile financiare anuale şi raportările contabile anuale depuse de operatorii economici şi persoanele juridice fără scop patrimonial, publicat în Monitorul Oficial al României nr.243/7 aprilie, operatorii economici au câteva luni în plus în care să remedieze greşelile apărute la întocmirea bilanţurilor, în sensul că, potrivit noii proceduri, corectarea situaţiilor financiare se poate face până la termenul maxim de depunere a situaţiilor financiare anuale/raportărilor contabile anuale aferente exerciţiului financiar al anului următor, şi nu până la sfârşitul exerciţiului financiar al anului următor celui la care se referă situaţiile financiare anuale/raportările contabile anuale la care s-au constatat erori. Datorită faptului că Legea contabilităţii nr.82/1991, cu modificările şi completările ulterioare, nu permite depunerea unui alt set de situaţii financiare anuale, respectiv raportări contabile anuale pentru aceeaşi perioadă de raportare cu cea corespunzătoare depunerii iniţiale, noua procedură permite depunerea pentru aceeaşi perioadă de raportare a unui alt set de situaţii financiare anuale, respectiv raportari contabile anuale numai pentru corectarea urmatoarelor erori. Concret, este vorba despre: denumirea entităţii raportoare; activitate CAEN (denumire clasa CAEN şi/sau cod CAEN); forma de proprietate; numărul de salariaţi şi/sau a altor indicatori raportaţi prin formularul “Date informative"; depunerea de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale care nu cuprind niciun indicator valoric, precum şi a următoarelor situaţii: transmiterea electronică de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale în loc de declaraţie de inactivitate, precum şi transmiterea electronică a declaraţiei de inactivitate în loc de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale; transmiterea electronică de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale folosind un format de raportare cuprins în programul de asistenţă, diferit de cel corespunzător tipului de entitate, sau netransmiterea electronică a tuturor documentelor prevăzute de lege (raportul administratorilor, declaraţia pe proprie răspundere, raportul auditorului statutar, etc.). Important! Această procedură nu se aplică şi pentru şi pentru corectarea erorilor contabile definite de reglementările contabile aplicabile.