În evidenţa cazierului fiscal se ţin contribuabilii care au săvârşit fapte sancţionate de către normele fiscale, financiare, vamale şi cele ce ţin de disciplina financiară.

Cazierul fiscal se emite de către Ministerul Finanţelor Publice, la nivel central, respectiv de Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) la nivel local. Prezentarea certificatului de cazier fiscal este obligatorie în următoarele situaţii: la înfiinţarea societăţilor comerciale, a societăţilor cooperative şi a cooperativelor agricole, de către asociaţi, acţionari şi reprezentanţii legali desemnaţi; la solicitarea înscrierii asociaţiilor şi fundaţiilor în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de către asociaţii sau membrii fondatori ai acestora; la autorizarea exercitării unei activitati independente de către solicitanţi; la cesiunea părţilor sociale sau a acţiunilor de către noii asociaţi sau acţionari; la numirea de noi reprezentanţi legali, precum şi la cooptarea de noi asociaţi sau acţionari cu prilejul efectuării majorării de capital social. Persoanele juridice pot solicita eliberarea unui certificat fiscal prin reprezentantii săi legali sau printr-un mandatar, solicitarea fiind însoţită de o copie a certificatului de înmatriculare a solicitantului, de o copie certificată a actului constitutiv sau un certificat constatator recent şi o copie a cărţii de identitate a reprezentantului legal sau a împuternicitului, după caz. Cererea unei persoane fizice trebuie însoţită de copia cărţii de identitate a solicitantului şi copia cărtii de identitate a mandatarului, după caz. Cazierul fiscal este valabil 30 de zile de la data emiterii şi poate fi folosit numai în scopul pentru care a fost solicitat.