Nerespectarea ecocondiționalităţii - Precizări MADR privind sancţiunile administrative
Potrivit noilor reglementări publicate în Monitorul Oficial din 23 octombrie 2018, sistemul de sancțiuni administrative se aplică, printre altele, schemelor de plăți directe în agricultură, măsurilor compensatorii de dezvoltare rurală aplicabile pe terenurile agricole, prevăzute în PNDR 2014-2020.
La data de 23 octombrie 2018 a intrat în vigoare Ordinul nr. 1416/2018 pentru modificarea și completarea Ordinului MADR nr. 999/2016 privind aprobarea sistemului de sancțiuni administrative pentru ecocondiționalitate aplicabil schemelor și măsurilor de sprijin pentru fermieri începând cu anul 2016. Potrivit noilor reglementări, sistemul de sancțiuni administrative se aplică schemelor de plăți directe în agricultură (schema de plată unică pe suprafață - SAPS, plata redistributivă, plata pentru practici agricole benefice pentru climă și mediu, plata pentru tinerii fermieri și schema de sprijin cuplat), măsurilor compensatorii de dezvoltare rurală aplicabile pe terenurile agricole, prevăzute în PNDR 2014-2020 (măsura 10 «Agro-mediu și climă», măsura 11 «Agricultura ecologică» și măsura 13 «Plăți pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau cu alte constrângeri specifice»), măsurii 14 «Bunăstarea animalelor» - pachetul a) - plăți în favoarea bunăstării porcinelor și pachetul b) - plăți în favoarea bunăstării pasărilor, plăților pentru angajamente de silvomediu (măsura 15 «Servicii de silvomediu, servicii climatice și conservarea pădurilor», submăsura 15.1 «Plăți pentru angajamente de silvomediu», din cadrul PNDR 2014 -2020), schemei de ajutor de stat «Sprijin pentru prima împădurire și crearea de suprafețe împădurite», aferentă măsurii 8 «Investiții în dezvoltarea zonelor împădurite și îmbunătățirea viabilității pădurilor», submăsura 8.1 «Împăduriri și crearea de suprafețe împădurite», din cadrul PNDR 2014-2020, primelor anuale în cadrul măsurilor pentru împădurire și crearea de suprafețe împădurite (măsura 221 - Prima împădurire a terenurilor agricole) pentru angajamentele aflate în derulare prevăzute în PNDR 2007-2013, măsurii 215 - Plăți în favoarea bunăstării animalelor (pentru angajamente aflate în derulare prevăzute în PNDR 2007-2013), măsurii de restructurare/reconversie plantații viticole cu soiuri de struguri pentru vin, precum și altor scheme și măsuri de sprijin finanțate din fonduri europene sau din bugetul național.
Concret, fermele care nu efectuează studiul agrochimic pentru elaborarea planului de fertilizare a culturilor agricole trebuie să respecte standardele privind cantitatea maximă de îngrășăminte minerale cu azot (substanță activă) care poate fi aplicată pe terenul agricol, de 170 kg azot/ha, în mod fracționat, cu excepția pajiștilor permanente. Pe pajiștile permanente cu pante mai mici de 12%, cantitatea maximă de azot (substanță activă) este de 100 kg/ha, iar pe cele cu pante mai mari sau egale cu 12%, cantitatea maximă de azot este de 80 kg/ha.
În cazul fermelor care efectuează studii agrochimice, cantitatea de azot mineral (substanță activă) care poate fi aplicată pe terenul agricol este cea rezultată din aceste studii, conform planului de fertilizare. În cazul fermelor care nu efectuează studii agrochimice, cantitatea de azot mineral (substanță activă) care poate fi aplicată pe terenul agricol este cea rezultată din planul de fertilizare simplificat întocmit de fermieri și aprobat de direcțiile pentru agricultură județene. Standardele privind cantitatea maximă de îngrășăminte cu azot (substanță activă) care poate fi aplicată pe terenul agricol, în mod fracționat, nu includ cantitatea de azot provenită din aplicarea îngrășămintelor foliare pe culturile agricole.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.