Noi prevederi privind soluţionarea contestaţiilor împotriva actelor administrative fiscale
Contribuabilii au posibilitatea de a contesta actele administrative fiscale, prin depunerea, la unitatea fiscală al cărui act administrativ este atacat, a contestaţiei.
Posibilitatea de contestare
Potrivit noilor prevederi, persoana care formulează o contestaţie pentru lipsa unui act administrativ fiscal trebuie să demonstreze dreptul său sau interesul legitim lezat. Când contestaţia este formulată printr-un împuternicit al contestatorului, organele de soluţionare competente vor verifica împuternicirea, iar în cazul în care contestatorul se află în procedură de insolvenţă, respectiv reorganizare ori faliment/lichidare, contestaţia va purta semnătura şi ştampila administratorului special/administratorului judiciar sau a lichidatorului, după caz. În situaţia în care contestaţia nu îndeplineşte cerinţele de depunere, organele de soluţionare competente vor solicita contestatorului printr-o scrisoare recomandată cu confirmare de primire, ca în termen de 5 zile de la comunicare să îndeplinească aceste cerinţe, întrucât în caz contrar, contestaţia va fi respinsă.
Termen de depunere
Contestaţia se depune la unitatea fiscală emitentă a actului administrativ fiscal în termen de 30 de zile de la data comunicării acestuia. Dosarul contestaţiei cuprinde: contestaţia în original, semnată de persoana îndreptăţită şi ştampilată - în cazul în care contestatorul este persoană juridică; împuternicirea avocaţială în original sau copie legalizată, după caz; actul prin care se desemnează administratorul special/administratorul judiciar/lichidatorul, actul administrativ fiscal atacat, în copie precum şi anexele acestuia; copii ale documentelor care au legătură cu cauza supusă soluţionării; documentele depuse de contestator şi sesizarea penală în copie, dacă este cazul. Termenul de depunere al contestaţiei se calculează pe zile libere, cu excepţia cazului în care prin lege se prevede altfel, neintrând în calcul nici ziua când a început, nici ziua când s-a sfârşit termenul.
Retragerea contestaţiei
Cererea de retragere trebuie să fie semnată de contestator sau de împuternicit, cu îndeplinirea aceloraşi condiţii de formă prevăzute la formularea şi depunerea contestaţiei. În cazul în care contestatorul se află în procedură de insolvenţă, reorganizare, faliment ori lichidare, cererea de retragere a contestaţiei va purta semnătura şi ştampila administratorului special/administratorului judiciar sau a lichidatorului, după caz. Persoanele fizice vor anexa la cererea de retragere şi copia actului de identitate. În încheiere, precizăm că noile prevederi au fost incluse în Ordinul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) nr. 2137/2011, publicat în Monitorul Oficial nr. 380 din 31 mai 2011.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.