ONRC. Fără prezenţă la ghişeu - Înfiinţarea pe cale electronică a unei firme
Prin Proiectul cu privire la procesul de digitalizare al Oficiului National al Registrului Comerţului (ONRC), Ministerul Justiţiei propune eliminarea anumitor formalităţi, una dintre modificări vizând faptul că în nicio etapă a procesului de înfiinţare a unei societăţi nu va fi necesară prezenţa la ghişeu, totul realizându-se pe cale electronică.
Proiectul de Ordin pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor, aprobate prin Ordinului MJ nr. 2594/C/2008, va transpune, în legea română, Directiva Digitalizare, permiţându-se astfel constituirea şi înregistrarea unei societăţi comerciale, în integralitate pe cale electronică, fără prezenţa, în nicio etapă, la ghişeu a solicitantului. Proiectul propune eliminarea din procesul de înregistrare în registrul comerţului a unor formalităţi care nu mai prezintă utilitate, în condiţiile în care datele pot fi obţinute din baza de date a registrului comerţului sau prin mecanisme de colaborare interinstituţională, unele dintre acestea putând constitui şi impedimente în transpunerea Directivei Digitalizare. Concret, NU vor mai fi astfel necesar a fi prezentate la înregistrare: dovada rezervării denumirii - obligaţia de prezentare a dovezii rezervării firmei/emblemei este îndeplinită prin grija personalului Oficiului Registrul Comerţului, în cazurile în care solicitantul indică, în orice modalitate, numărul de înregistrare a acesteia; actele de înregistrare a fondatorilor, administratorilor, cenzorilor/auditorilor persoane juridice, pentru persoanele juridice române - pentru care datele pot fi verificate în sistemul informatic integrat al ONRC; documentele care atestă efectuarea vărsămintelor sau calitatea de proprietar, în cazul declarării patrimoniului de afectaţiune, pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi familiale; hotărârea organului statutar privind participarea la constituirea societăţii a fondatorilor persoane juridice - informaţie disponibilă deja în registrul comerţului şi care poate fi preluată, la momentul verificării dosarului de înregistrare, prin grija personalului ONRC; certificatul de bonitate a persoanelor juridice nerezidente care participă la constituirea unei societăţi, emis de o bancă sau de camera de comerţ competentă din ţara de naţionalitate; orice documente care au fost anterior depuse şi menţionate în registrul comerţului, pentru care s-a efectuat publicitatea prevăzută de lege; documente emise anterior de ORCT, solicitate a fi depuse în susţinerea unor cereri de înregistrare (certificate de înregistrare, certificate constatatoare privind autorizarea funcţionării); copii certificate de pe certificatele de înregistrare a persoanelor juridice care dobândesc calitatea de asociaţi pentru persoanele juridice române; actul de înregistrare a persoanelor juridice române care deţin calitatea de administrator/director/membru al directoratului; dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui, la dizolvarea şi lichidarea simultană a unei societăţi; certificatul de deces, în cazul dobândirii de părţi sociale prin succesiune, în situaţia în care s-a prevăzut clauza continuării societăţii cu moştenitorii.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.