ONRC. Înfiinţarea PFA - Documente necesare în 2021
La fel ca şi în cazul înfiinţării unei societăţi cu răspundere limitată (SRL), şi pentru înfiinţarea unui PFA (persoană fizică autorizată) este necesară alegerea unei denumiri şi verificarea disponibilităţii acesteia.
În acest sens, în prealabil, persoana interesată trebuie să completeze o cerere-tip pentru verificarea disponibilităţii şi rezervarea firmei, la care se se anexează, dacă este cazul, procura specială/generală autentică sau împuternicire avocaţiala ori contract de prestări servicii şi documentul care atestă calitatea persoanelor autorizate să acorde, potrivit normelor ce le reglementează profesia, asistenţa de specialitate necesară pentru înfiinţarea PFA, II, IF. Cererea poate fi transmisă: online - prin accesarea serviciului de Verificare disponibilitate şi rezervare denumire online; formulare online - prin portalul ONRC (necesită utilizarea unei semnături electronice); e-mail, fax, prin poştă (plata prin ordin de plată; se achită suplimentar tariful auxiliar de 7,68 lei); la ghişeu - Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale prin cererea de verificare disponibilitate şi/sau rezervare firmă (original). În vederea înregsitrării, sunt necesare următoarele documente: Cererea de înregistrare, original - formular; Anexa 1 privind înregistrarea fiscală - formular; Declaraţia-tip pe propria răspundere care să ateste că nu desfăşoară activitate la sediul profesional, sedii secundare sau în afara acestora (model 1) sau care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (model 2); Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării denumirii firmei şi, după caz, a emblemei, în original; actul de identitate al titularului PFA (în copie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul); Declaraţie pe propia răspundere privind îndeplinirea condiţiilor legale pentru desfăşurarea activităţilor ca persoană fizică autorizată (forma olografă, original); dovada care atestă dreptul de folosinţă asupra sediului profesional şi, dacă este cazul, înscrisul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de punct de lucru; specimenul de semnătură, certificat în condiţiile legii de către directorul ORCT sau de către înlocuitorul acestuia ori legalizat de notarul public, în original, sau, după caz, împuternicirea avocaţiala care conţine semnătura persoanei fizice care se autorizează; verificarea unicităţii calităţii de persoană fizică autorizată/titular al întreprinderii individuale/membru al întreprinderii familiale, obţinută prin grija personalului ORCT; informaţiile din cazierul fiscal, în original. De asemenea, dacă este cazul, se pot solicita şi următoarele: avizul asociaţiei de proprietari privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă (completat pe formular- tip, în original); declaraţia persoanei fizică titulară a persoanei fizice autorizate, că soţia/soţul participă în mod obişnuit la activitatea desfăşurată de persoana fizică autorizată, în original; declaraţie pe propria răspundere privind patrimoniul de afectaţiune, în original; copii certificate olograf de pe documentele care atestă pregătirea profesională, dacă aceasta este cerută, potrivit unor prevederi legale speciale; dovada privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original).
Comentarii
Nu există nici un comentariu.