Sunt eligibile doar firmele care au cel puțin un an calendaristic la data deschiderii programului, banii putând fi folosiți pentru achiziția de utilaje și echipamente.

În curând, microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii din România vor putea accesa, prin intermediul programului de Comerț și Servicii, un ajutor financiar nerambursabil de până la 250.000 de lei, pentru dezvoltarea afacerilor desfășurate în prezent. Obiectivul principal al schemei de minimis îl constituie sprijinirea operatorilor economici, societăţi şi societăţi cooperative, prin facilitarea accesului la finanţare, în scopul îmbunătăţirii performanţelor economice şi tehnice ale acestora, urmărind adaptarea la cerinţele determinate de statutul României ca stat membru al Uniunii Europene, prin creşterea nivelului de competitivitate, crearea şi menţinerea locurilor de muncă, sporirea protecţiei consumatorilor şi securităţii alimentare. Reamintim că Programul de Comerț și Servicii a fost adoptat, recent, prin Ordin de ministru, iar procedura de implementare a fost publicată în Monitorul Oficial, astfel că doar anunțarea perioadei de depunere a proiectelor mai lipsește în acest moment pentru ca antreprenorii să își pregătească planurile de afaceri pentru obținerea unui ajutor financiar nerambursabil. Programul de finanțare permite depunerea proiectelor doar de către microîntreprinderi şi IMM-uri, înregistrate la Registrul Comerțului de cel puțin un an calendaristic la data la care sesiunea de primire a proiectelor se va lansa efectiv. În cadrul acestui program se alocă finanțări de până la 250.000 de lei pentru achiziția de utilaje și echipamente, în special, dar fondurile vor putea fi utilizate și pentru alte tipuri de cheltuieli necesare pentru implementarea proiectului. O condiție suplimentară prevăzută în ghid stabilește faptul că se va acorda punctaj suplimentar planurilor de afaceri care prevăd achiziția de utilaje într-un procent mai mare de 60% din valoarea totală a proiectului. Potrivit legii, înainte de a începe pregătirea planului de afaceri, antreprenorul ar trebui să verifice îndeplinirea condițiilor de eligibilitate. Pregătirea planului de afaceri presupune colectarea de informații și documente din partea ofertanților de utilaje și echipamente, din partea departamentului de contabilitate sau resurse umane, printre altele. Trebuie precizat că Planul de afaceri are o structură bine stabilită, beneficiarul fiind obligat să prezinte informațiile în ordinea cerută, cele mai importante fiind următoarele: activitatea desfășurată până în prezent de către societate, cu menționarea principalelor produse sau servicii comercializate; resursele umane implicate și locurile de muncă ce vor fi create prin proiect; dotarea tehnică a societății, dar și achizițiile propuse a se realiza prin proiect; prezentarea pieței de desfacere, a principalilor concurenți și a strategiei de promovare; oportunitatea și necesitatea realizării investiției. După verificarea criteriilor de eligibilitate și calcularea punctajului proiectului, antreprenorul va trebui să urmărească îmbunătățirea șanselor de finanțare. Depunerea proiectului se va face electronic, prin transmiterea documentelor scanate în cadrul unei aplicații deschise pe site-ul finanțatorului.

Şi un ultim aspect: bugetul disponibil permite în acest an finanțarea unui număr de aproximativ 200 de beneficiari.