Potrivit Legii nr. 52/2011, zilierul este persoana fizică care are capacitate de muncă, cu vârstă peste 16 ani şi care desfăşoară activităţi necalificate cu caracter ocazional.

Beneficiarul de lucrări este persoana juridică pentru care zilierul execută activităţi cu caracter ocazional în următoarele domenii: agricultură, vânătoare şi pescuit; silvicultură, exclusiv exploatări forestiere; piscicultură şi acvacultură; pomicultură şi viticultură; apicultură; zootehnie; spectacole, producţii cinematografice şi audiovizuale, publicitate, activităţi cu caracter cultural; manipulări de mărfuri; activităţi de întreţinere şi curăţenie. Raportul dintre zilier şi beneficiar se stabileşte fără încheierea unui contract de muncă. Angajatorul are obligaţia: de a înfiinţa Registrul de evidenţă al zilierilor (registru care trebuie păstrat la sediu); de a-l completa înainte de începerea activităţii şi de a-l prezenta organelor de control abilitate; de a prezenta lunar, până cel târziu la data de 5 a fiecărei luni, către inspectoratul de muncă de care aparţine, a unui extras al Registrului de evidenţă al zilierilor. Veniturile realizate de zilieri sub forma remuneraţiei zilnice pe fiecare beneficiar de lucrări este venit asimilat salariilor, pentru care se datorează impozit în cotă de 16%. Nu se datorează contribuţii sociale obligatorii nici de către zilier, nici de către beneficiar. Calculul şi reţinerea impozitului pe venituri din salarii  datorat se efectuează de către beneficiarii de lucrări la data fiecărei plăţi a remuneraţiei brute zilnice. Virarea la bugetul de stat a impozitului calculat şi reţinut de fiecare beneficiar de lucrări se va efectua până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se plătesc aceste venituri.  Declararea impozitului pe venituri din salarii se face în formularul 112, Anexa 1 Creanţe fiscale - rândul 01 (cod 602) "Impozit pe veniturile din salarii", cumulându-se, după caz, cu celelalte impozite pe venituri din salarii, fără completarea pentru zilieri a celorlalte anexe din declaraţie.