Cazierul fiscal constituie un instrument util pentru aplicarea legislaţiei specifice, în domeniul obţinerii unor înlesniri la plata obligaţiilor faţă de bugetul de stat, acordării de licenţă, autorizaţiilor, avizelor, participărilor la licitaţii publice etc.

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) informează că, în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 896/28 decembrie, a fost publicat Ordinul nr. 1.717/2012 pentru modificarea şi completarea OMFP nr. 2.696/2011privind aprobarea modelului şi conţinutului formularisticii necesare pentru solicitarea şi comunicarea datelor înscrise în cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare şi acces la informaţiile din cazierul fiscal. Actul normativ aduce modificări Anexei nr. 1 Formularul 508 "Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală", cod MFP 14.13.43.15/6. De asemenea, a fost introdusă o nouă secţiune - "Dispoziţii speciale referitoare la scoaterea din evidenţa cazierului fiscal a situaţiilor privind inactivitatea fiscală, înscrise în cazierul fiscal al reprezentanţilor legali ai persoanei juridice inactive, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fără a fi reactivată". Situaţiile privind inactivitatea fiscală se scot din evidenţa cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactivă, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fără a fi reactivată, la data împlinirii unui termen de un an de la data radierii persoanei juridice. Pentru scoaterea din evidenţa cazierului fiscal a acestor situaţii, fişa de actualizare se întocmeşte de către compartimentul cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor din cadrul Fiscului în a cărui evidenţă a fost înregistrată persoana juridică declarată inactivă fiscal, care s-a radiat fără a fi reactivată, după primirea informaţiei, respectiv comunicarea documentului care atestă radierea persoanei juridice declarate inactivă fiscal, prin completarea Formularului 508 "Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală", la care se bifează căsuţa "Reprezentant legal al persoanei juridice declarate inactivă fiscal". Fişa de actualizare se transmite compartimentului pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul unităţii fiscale în a căreii sferă de competenţă intră gestionarea cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactivă, care s-a radiat fără a fi reactivată.