Programul de finanțare poate fi accesat de către antreprenorii care nu au mai desfășurat în anul anterior sau în 2018, până la data depunerii proiectului, aceeași activitate prin intermediul unei alte întreprinderi mici sau mijlocii.

Spre deosebire de anul trecut, programul Start-up Nation 2018 va beneficia de un buget total de două miliarde de lei, în creștere față de sesiunea anterioară, atunci când bugetul a fost de 1,7 miliarde de lei. Prin urmare, prin implementarea programului se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de maxim anual zece mii de beneficiari. Pentru a putea depune cereri de finanțare în cadrul sesiunii din acest an, schema de minimis publicată în dezbatere publică la finalul lunii martie cuprinde mai multe criterii de eligibilitate pe care antreprenorii trebuie să le îndeplinească. Solicitarea acordului de principiu pentru finanțare și completarea planului de afaceri în vederea obținerii finanțării se fac online pe site-ul ministerului, iar data de la care  înregistrarea online va deveni activă se comunică pe site-ul instituției cu cel putin cinci zile înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu zis. După înregistrarea unui cont de utilizator, aplicația de înregistrare a documentației va deveni activă pentru completarea on-line a planului de afaceri. De asemenea, vor putea fi încărcate în aplicație şi documentele solicitate, mai precis: planul de afaceri; cererea de finanțare; formulare suport solicitate pentru a dovedi îndeplinirea condițiilor de eligibilitate impuse prin ghidul solicitantului.  Conform ghidului solicitantului, sesiunea de depunere a cererilor de finanțare va dura 30 de zile de la demararea înscrierii în program. După completarea tuturor informațiilor și documentelor solicitate, aplicația electronică va trimite automat solicitantului pe adresa de email utilizată la înregistrare un mesaj de confirmare a efectuării înregistrării, precum și punctajul obținut. Atunci când se înregistrează egalitate de punctaj în cadrul procedurii de evaluare a proiectelor depuse, acestea vor fi departajate în funcție de: numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create în cadrul programului; numărul de locuri de muncă ocupate de persoane defavorizate/șomeri/absolventi după anul 2012; achiziția de echipamente tehnologice; activitatea pe care accesează programul. După această etapă, aplicația electronică va genera un număr de identificare pentru fiecare proiect în Registrul Unic Electronic, denumit număr RUE, urmând ca întreaga corespondență purtată de finanțator cu antreprenorii să se facă cu precizarea acestui număr.