A fost lansat proiectul „Școala ca motor al schimbării în comunitate” - Elevii orionini, agenți ai schimbării în comunitate
Viața s-a schimbat radical pentru zece elevi de la Liceul Don Orione din Oradea, selectați să devină agenți ai schimbării în bine în comunitatea din care fac parte.
„Fiecare dintre noi poate avea o contribuție reală la schimbarea comunității și la construirea unui viitor mai bun!”, este convingerea conducerii Liceului Don Orione care, în vara anului trecut, a câștigat un proiect Erasmus, intitulat „Școala ca motor al schimbării în comunitate” (Schools as drivers of change).
„Eram în mijlocul perioadei de pandemie, când în luna august a anului 2020, am fost anunțați că proiectul nostru Erasmus+, Școala ca motor al schimbării în comunitate (Schools as drivers of change), a fost acceptat. Astfel, nici una nici alta, familia orionină a intrat în forfotă de selectare a celor zece elevi, care vor avea menirea de a fi Agenți ai schimbării în comunitate (Agents of change). Misiunea nu va fi ușoară, deoarece, fiind membri activi ai comunității orădene, deveniți astfel dovada vie a conceptului de open schooling, în care școala noastră crede și se proiectează cu tărie”, este mesajul transmis de către prof. Alexandru Stoica, directorul liceului.
Coordonatoarea proiectului este psihologul şcolar Ioana Drugaş.
„Avem o misiune extrem de provocatoare, tocmai din cauza perioadei de pandemie prin care trecem, și anume de a crește starea de bine în rândul comunității locale. Subsemnata, psiholog școlar Ioana Drugaș, în calitate de coordonator al proiectului, având ca sprijin de mare nădejde echipa de profesori: teacher Camelia Ene, prof. Teodora Moga, ec. Ioana Hoduț și părintele Valeriano Giacomelli - promit să vă ajut, dragi elevi, pentru a aduce și a fi schimbarea pe care o doriți în comunitate. Sunt trei pași pe care trebuie să-i facem împreună, dragi elevi, și anume: să observăm comunitatea orădeană, să identificăm nevoile și interesele comunității (economie, viață socio-culturală, sănătate, politică, mediu, sport etc.) și să acționăm cu scopul de a crește starea de bine a comunității”, a menționat psihologul Ioana Drugaș.
În viziunea echipei de proiect, ȘCOALA este motor al stării de bine și al schimbării în comunitate (drivers of change), prin identificarea nevoilor comunității și includerea unor principii de adaptare la noua generație de tineri, iar ELEVUL este „agent al schimbării” (agent of change), prin implementarea unor inițiative proprii în rândul comunității.
„Cred că, dacă de acum începând, când ne vom plimba pe stradă, o vom face cu ochii deschiși, căutând și observând lucruri pe care le putem îmbunătăți. Astfel, cred că vom ajunge să fim o comunitate unită, cu un scop comun, și un oraș mai frumos. Și mai ales să nu uităm că fiecare dintre noi poate face o schimbare!”, este de părere eleva Sofia Lupșa, din clasa a IX-a, unul dintre agenții schimbării.
Până în prezent, timp de două luni, cei zece elevi-agenți ai schimbării – au trecut printr-un proces de autoevaluare, autocunoaștere, cu acțiuni care au vizat schimbări și în interiorul școlii lor, iar miercuri, 31 martie, la finalul acestei perioade, și în baza observațiilor directe făcute în cartierul lor de domiciliu, proiectul a fost lansat oficial și în comunitate. Cu acest prilej, pe pagina de Facebook „Agents of change for Oradea”, au avut loc o serie de evenimente interesante, postări, mesaje, live-uri și înregistrări, de dimineața până seara.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.