La începutul lunii aprilie, școlile beiușene au finalizat activitățile cuprinse în Programul Național „Școala altfel”.

În acest an, după cum declarau unii dintre directorii și profesorii instituțiilor de învățământ beiușene, „Școala altfel” s-a desfășurat online, activitățile fiind adaptate derulării în mediul virtual. În contextul pandemiei de coronavirus, elevii și cadrele didactice au conlucrat de acasă, prin intermediul unor aplicații de specialitate și al rețelelor sociale.

Detalii despre activitățile programate în cadrul „Școlii altfel” de la Colegiul Național Samuil Vulcan ne-a oferit chiar directoarea renumitului așezământ de învățătură, profesoara Mihaela Ilieș:

„La Colegiul Național Samuil Vulcan, «Școala altfel» a fost programată în perioada 30 martie-3 aprilie. Din cauza condițiilor pe care cu toții le cunoaștem, această pandemie de coronavirus, majoritatea activităților din «Șoala altfel» au fost realizate online. Am început, de fapt, cu pregătirea elevilor online, noi inițiind, la CN Samuil Vulcan, o platformă Google Classroom, găzduită de site-ul școlii.

În săptămâna respectivă, am avut activități desfășurate acasă și online. Ne-am bazat, în special, pe vizionare de filme, după care au fost realizate o serie de chestionare aplicate elevilor, pe baza conținutului filmelor respective, o serie de materiale video pe diverse teme - Orientare școlară și profesională, Artă și cultură, Educație STEM, Nutriție sănătoasă și sport, Lectură și literatură, Natura și mediul înconjurător, Responsabilitate și spirit civic, Educația financiară  și alte teme care au putut fi abordate cu elevii noștri, bineînțeles, pe grupele de vârstă din școală.

În 2 aprilie, a fost promovat concursul «Valori naționale, valori europene, valori universale», unde au concurat șaizeci de persoane pe parcursul a două runde de câte zece întrebări fiecare. Întrebările au fost propuse de profesorii Gabriela Vescan, Claudia Buran, Silvia Șora, Tamara Motorga, Natalia Heredea. A fost o chestie drăguță, în care ne-am implicat atât profesorii, cât și elevii, acest concurs pornind, de fapt, de la temele pe care le-am abordat, cu elevii noștri, pe platforma Google Classroom.

Tot în această perioadă, profesorii și elevii s-au implicat în strângerea de fonduri. Se știe de campania pentru Noel, un băiețel din Marghita, bolnav. Au fost o serie de donații și sunt în continuare, campania nu s-a terminat, probabil, ea urmând să continue și după revenirea la cursurile clasice, deoarece  suma necesară este foarte mare și nu a fost atinsă încă. S-au implicat mai mulți colegi, iar coordonatoarea acestei activități, la nivelul școlii, este doamna profesoară Claudia Buran, care a propus acțiuni precum «Borcanul lui Noel», aceasta fiind susținută și de Consiliul Școlar al Elevilor. Elevii corului școlii, condus de doamna profesoară Gabriela Vescan, au postat, pe YouTube, o serie de înregistrări din spectacolele și concursurile susținute și am înțeles că, în funcție de vizionări, se adună ceva bănuți pentru Noel.”

 

Colegiul Tehnic Ioan Ciordaș

După cum declara profesoara Alina Bota, consilier educativ, și cei de la Colegiul Tehnic Ioan Ciordaș au mutat „Școala altfel” în spațiul virtual.

„Săptămâna 30 martie-3 aprilie 2020 a reprezentat perioada în care au avut loc activități extracurriculare și extrașcolare desfășurate altfel, la Colegiul Tehnic Ioan Ciordaș. Cadrele didactice ale școlii noastre s-au adaptat noilor cerințe și au desfășurat activități cu elevii online, utilizând atât aplicații de învățare, ca, de exemplu, Google Arts & Culture, cât și grupuri precum WhatsApp sau Messenger, prin care au luat contact cu elevii claselor școala noastră.

Cu ajutorul aplicațiilor, am reușit să vizităm virtual marile orașe ale Europei, galeriile de artă, muzeele, catedralele, ne-am plimbat pe străzile diferitelor orașe europene, am navigat prin Cosmos, am urmărit filme online, ne-am bucurat de splendorile și creațiile umanității, chiar dacă a fost doar virtual, un exercițiu pentru zilele în care ne vom propune să ajungem acolo în mod real, să le vizităm.

Cu ajutorul aplicației Google Arts & Culture, copiii au putut pătrunde în labirintul literaturii universale, au putut viziona filme cu tematică diferită, fie istorică, fie literară. Aceștia au participat virtual la concertele oferite de orchestre, au admirat picturi celebre în marile galerii ale Europei, cum ar fi cea din Florența.

Unii au desfășurat activități culinare în cadrul temelor «O educație sănătoasă» și «Piramida alimentației», Pregătind acasă mesele principale ale zilei, iar finalitatea se va regăsi în albumul de fotografii realizat la nivelul fiecărei clase. Totodată, fotografiile au fost însoțite de mesaje motivaționale, cu referire la perioada pe care o traversăm.

Sub îndrumarea cadrelor didactice de specialitate, au fost realizate planul de afaceri. Elevii s-au documentat despre oamenii de afaceri de succes din țara noastră și nu numai, au realizat reclame la diferite produse și mesaje de susținere pentru a trece mai ușor peste această perioadă, au vizionat filme de specialitate și imagini cu principalele parcuri naționale din țara noastră, dar și Muzeul Național Tehnic Dimitrie Leonida”.

 

Şcoala Gimnazială Nicolae Popoviciu

Dascălii și elevii Școlii Gimnaziale Nicolae Popoviciu s-au adaptat, și ei, la condițiile generate de pandemia de coronavirus, directoarea Mihaela Nemeș făcând un scurt bilanț al săptămânii dedicate Programului Național „Școala altfel”: „Având în vedere situația în care ne aflăm, «Școala altfel» în acest an, s-a desfășurat în online. Întâlnirile elevilor cu dascălilor au fost doar virtuale, dar au avut o tematică și activități propuse de cadrele didactice în funcție de nivelul claselor și de posibilitățile elevilor. Astfel, au fost realizate la nivel de unitate următoarele activități: Educație pentru sănătate și nutrițională, Educație ecologică, Educație pentru cetățenie democratică și drepturile omului, Educație economică și antreprenorială – aceasta vizând, mai ales, clasele de gimnaziu, Educație pentru artă, Educație personală, Vizite și excursii virtuale, lectură, teatru de păpuși și altele din domeniul artelor.

Toate aceste activități s-au desfășurat împreună cu membrii familiei, fiecare copil, la anumite activități, având nevoie și de concursul acestora, respectiv al părinților fraților sau bunicilor. Toate materialele realizate în această perioadă sunt mediatizate Pe grupul părinților, pentru a vedea ce au făcut și ceilalți elevi din clasa respectivă, iar ale celor care și-au dat acordul, și pe pagina de facebook a clasei.”