Pentru a-i ajuta pe educatori și învățători să obțină performanțe mai bune cu micuții, profesorii de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea și Colegiul Național Pedagogic „Gh. Lazăr” din Cluj-Napoca, au pus la punct un proiect prin care îi învață să dobândească încredere de sine și să-și controleze emoțiile.

Prima mobilitate a proiectului „Impactul activităților de dezvoltare a inteligenței emoționale asupra formării profesionale a viitorilor învățători, educatoare”, proiect local cu participare regională, inițiat de Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea, în parteneriat cu Colegiul Național Pedagogic „Gh. Lazăr” Cluj-Napoca, a avut loc pe 10 mai. Echipa de proiect oradeană, formată din directoarea Simona Martin, coordonatoarea proiectului – Teodora Popa și cadrele didactice Felicia Dima, Mihaela Levai (psiholog școlar), Angela Clonda și Alina Mate, alături de elevii clasei a XI-a A, profil pedagogic, au prezentat activitățile proiectului, respectiv a atelierelor de formare și a activităților practice desfășurate atât la grădiniță, cât și la ciclul primar, într-o manieră interactivă, prin implicarea socio-emoțională a participanților. Echipa de proiect de la Colegiul Național Pedagogic „Gh. Lazăr” Cluj-Napoca, coordonată de profesoara Lidia Ivașcu și cadrele didactice Nicoleta Meseșan, Marilena Buzatu, Alina Klaubert și Stanca Pop, însoțită de 34 de elevi ai claselor a XI-a, profil pedagogic, s-au deplasat la Oradea pentru a participa la prima mobilitate a proiectului și a asista la activitățile prezentate și desfășurate de colegii orădeni.

Scopul comun al proiectului și al acestor schimburi de experiență este  formarea unei noi generații de educatori, învățători care să dovedească conștiință de sine, încredere în sine și autocontrolul emoțiilor și al impulsurilor supărătoare, care să fie capabili de empatie și care să insiste pe dezvoltarea personală a noilor generații de școlari mici, în vederea obținerii unor performanțe școlare îmbunătățite.

În a doua parte a zilei, elevii din Cluj-Napoca, însoțiți de profesori, au vizitat orașul, obiectivele fiindu-le prezentate de colegii orădeni.