Ultima reuniune de proiect din cadrul Parteneriatului Strategic Erasmus+ „Foresee the Future” s-a desfãșurat în perioada 22-25 mai în Oradea. Au participat elevi și profesori din cinci țări.

A fost o reuniune pregătită minuțios de Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” și s-a bucurat de aprecierea participanților – profesori reprezentanți ai tuturor instituțiilor implicate în implementarea proiectului, instituții din Franța, Italia, Cipru, Portugalia și Turcia. Deschiderea oficială a reuniunii de lucru s-a făcut în incinta Muzeului Cetății Oradea, printr-o decorare inedită a școlii cu afișele ale proiectului și cu panouri amplasate pe spații generoase dedicate activităților de cooperare internațională desfășurate de liceu de-a lungul anilor (2000-2018), precum și printr-o expoziție de produse ale proiectelor europene organizată în sala „Cartea de Aur”. În programul reuniunii au fost prevăzute şi parcurgerea a trei trasee ghidate care au cuprins: clădirile Art Nouveau, bisericile și împrejurimile urbei de pe Crișul Repede. La finalul expunerilor, tinerii le-au distribuit oaspeților pliante cu descrierea obiectivelor vizitate.

,,Elevii Liceului Teoretic „Aurel Lazăr” s-au implicat în derularea proiectului (2016-2018) în diferite moduri: participare la activități de mobilitatea în țările partenere pentru a lua parte la evenimente de învățare/formare în vederea dobândirii de abilități necesare pentru a lucra în domeniul turismului; colaborarea on line pe diferite segmente de interes; realizarea de produse – broșuri, pliante, flyere, afișe, semne de carte, calendare, mini-dicționare, interviuri, filmări video, chestionare – care vizează diferitele etape ale proiectului; diseminarea activităților din calendarul proiectului printr-o complexitate de demersuri care au necesitat multă dăruire, creativitate și talent. Rezultatele proiectului: trei reuniuni transnaţionale, patru activități de formare pe termen scurt (în Portugalia, Franța, Cipru și Italia), experienţă interculturală, cetăţenie activă, deschiderea către cooperare europeană, au avut toate efecte benefice asupra competenţelor cheie, și fără îndoială, un impact pozitiv asupra echipei de proiect – elevi și cadre didactice, dar şi asupra instituției școlare, comunităţii locale şi europene”, susține profesoara Carmen Chira, coordonatoarea proiectului.