La Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, marți, 30 octombrie, a avut loc conferința de lansare a proiectului ,,Consolidarea inovației sociale și a competențelor antreprenoriale la elevii de liceu prin inițierea unui nou sistem de învățare”, susținut financiar prin Programul Transnațional Dunărea.

Centrul European pentru Integrare Socioprofesională ACTA și Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Bihor, în calitate de organizații partenere, au lansat proiectul educațional ,,Consolidarea inovației sociale și a competențelor antreprenoriale la elevii de liceu prin inițierea unui nou sistem de învățare” (InnoSchool, cod proiect DTP2-021-1.2).

Conferința de lansare a proiectului a avut loc marți, 30 octombrie, în sala de bibliotecă a Colegiului Național ,,E. Gojdu”, iar printre cei prezenți la eveniment s-au numărat: Sorina Bradea, din partea RoMarketing, Daniela Vîlceanu - Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Oradea, Angela Marușca - CSEI „Orizont” Oradea, Teodora Pantazi - CSEI Nr.1 Oradea, Delia Iova - Liceul Teoretic „Lucian Blaga Oradea”, Aurica Maior - Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea, Delia Mela - Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” Oradea, Gabriela Codorean - Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna” Oradea, Maria Hulber - Casa Corpului Didactic Bihor, Simona Trip - Universitatea Oradea, Alina Vese - Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Kéry Hajnal și Szabo Jozsef - Consiliul Județean Bihor.

„InnoSchool propune liceenilor un sistem inovativ de învățare centrat pe dezvoltarea competențelor antreprenoriale printr-o ingenioasă sinergie între practici și metode tradiționale de predare și activități digitale, socializare online și competiții interșcolare. Această nouă inițiativă pedagogică va fi rezultatul unui proces participativ de elaborare a unui sistem inovativ de învățare, prin valorificarea expertizei celor 11 parteneri ai proiectului, dar și prin ateliere de lucru, consultări publice și acțiuni comune cu factori de decizie, pe tot parcursul implementării proiectului”, a explicat Simina Maria Miko, manager de comunicare în cadrul proiectului și director al CJRAE Bihor.

Potrivit acesteia, o atenție deosebită va fi acordată pilotării acestui sistem inovativ de învățare în nouă țări din Uniunea Europeană, la final atingându-se un grup țintă de peste 1.800 elevi de nivel liceal.

„Cele nouă planuri de acțiune privind curriculumul din țările participante la pilotare reprezintă pilonii InnoSchool pentru sustenabilitatea și transferabilitatea sa”, a precizat Simina Miko.

Liderul de proiect, DEX Innovation Centre din Liberec, Cehia, este o organizație non-guvernamentală care are ca domeniu major de activitate cercetarea și inovarea.

Proiectul este implementat în parteneriat transnațional format din reprezentanți ai nouă țări: Cehia, Bulgaria, România, Austria, Ungaria, Slovacia, Bosnia - Herțegovina, Serbia și Moldova.

„Proiectul InnoSchool este o provocare pentru Centrul European ACTA, și a venit ca o implementare la alt nivel față de proiectele pe care noi le-am desfășurat până acum. Proiectul se desfășoară pe durata a trei ani, iar printr-o colaborare cu CJRAE, sperăm că vom avea rezultate foarte bune, care vor fi aplicate direct celor zece școli, în care elevii vor desfășura jocuri serioase, vor avea competiții școlare, iar profesorii participanți vor beneficia de un training de trei zile. Proiectul este inovator, deoarece dezvoltă un nou sistem de învățare, care are o abordare asemănătoare rețelelor de socializare, astfel încât elevii pot fi mult mai ușor implicați. Nu este o parte teoretică, este o parte aplicativă, și sperăm ca rezultatele finale să fie de succes”, ne-a declarat și Mihaela Popovici, președintele Centrului European ACTA.