Activităţile prilejuite de Zilele Revistei învăţământului primar "Dascălul bihorean" au continuat ieri la Colegiul Naţional "Mihai Eminescu", cu dezbaterea "Dascălul - între învăţător şi profesor pentru ciclul primar" şi o lansare de carte. Apoi evenimentul a continuat la Şcoala cu clasele I-VIII "Dacia", cu o sesiune de comunicării ştiinţifice.

Dezbaterea "Dascălul - între învăţător şi profesor pentru ciclul primar", moderată de lectorul univ. dr. Florin Cioban s-a desfăşurat sub forma unei mese rotunde la care au participat atât cadre didactice din învăţământul universitar şi cel preuniversitar, care au discutat pe seama importanţei şi a rolului deosebit pe care învăţătorul îl are în dezvoltarea mentală şi gândirea copiilor încă de la cele mai fragede vârste. Următoarea activitate în cadrul programului a fost reprezentată de lansarea cărţii "Cunoaşterea şi dezvoltarea competenţei emoţionale", realizată de un colectiv de cadre didactice format din Denisa Boroş, Florin Cioban, Maria
Assunta Zanetti, Virginia Tiurbe, Karla Peter, Andreea Perţe, Laura Bochiş, Valeria Cavioni şi Roberta Renati şi coordonat de Cecilia Sas. Recenzia cărţii a fost făcută de prof. univ. dr. Elena Bonchiş, care a evidenţiat meritele celor care au muncit la acest volum abordând o problematică complexă de specific al cunoaşterii psihopedagice a personalităţii copilului în cele mai mici detalii. Ultima parte a programului dedicat Zilelor Revistei învăţământului primar "Dascălul bihorean" a fost dedicată Simpozionului Naţional "Dascălul, apostol al neamului", concretizat printr-o sesiune de comunicări ştiinţifice, ce s-a derulat la Şcoala cu clasele I-VIII "Dacia". Evenimentul a fost stucturat pe trei secţiuni. Prima, intitulată "Cercetare şi inovare în învăţământ", a fost moderată de prof. Dorel Luca, prof. Liana Antonescu, conf. univ. dr. Ioan Chelemen etc. Secţiunea a doua, denumită "Învăţământul primar, între eficientizare şi performanţă", abordează teme de actualitate şi oferă unele sugestii cu privire la eficientizarea sistemului educaţional românesc. Cea de-a treia secţiune a abordat problematica "Modalităţi de realizare a reformei învăţământului prin alternativa Step by Step", cu care se confruntă acest program educativ alternativ.

Cele mai complexe şi documentate lucrări prezentate în cadrul simpozionului vor fi publicate în paginile unui volum dedicat marcării evenimentului.