Şi profesor, şi student la Universitatea din Oradea
O parte din cadrele universitare de la 12 din cele 18 facultăţi care funcţionează în cadrul Universităţii Oradea urmează şi diferite alte forme de studii, fie la facultatea unde predau, fie la altele. Şapte cadre urmează cursurile de licenţă ale aceleiaşi facultăţi la care şi predau, în timp ce alţi şase profesori îşi continuă studiile de masterat în cadrul aceleiaşi facultăţi la care predau şi cursuri.
Astfel, la Facultatea de Arhitectură şi Construcţii cinci dascăli urmează studiile universitare de masterat în cadrul facultăţii la care predau. Acelaşi lucru se întâmplă şi la Faculatea de Inginerie Managerială şi Tehnologică, unde un cadru didactic urmează şi cursurile de master. De asemenea, alte 15 cadre didactice de la Energetică au absolvit Modulul de pregătire psihopedagogic şi metodic în cadrul Departamentului pentru Perfecţionarea Personalului Didactic, iar nouă sunt înscrişi la doctorat în cadrul Şcolii doctorale, în domeniul Ingineriei energetice. Un cadru didactic de la Facultatea de Inginerie Electrică şi Tehnologia Informaţiei, trei de la Protecţia Mediului, doi de la Facultatea de Medicină, respectiv unul care predă la Facultatea de Ştiinţe Economice urmează studiile de licenţă la zi chiar în cadrul facultăţii la care predau, cel din urmă, la forma de studii ID.
În topul facultăţilor care îşi şcolarizează în continuare personalul didactic este Facultatea de Istorie, Geografie şi Relaţii Internaţionale, cu 15 doctoranzi în cadrul Şcolii Doctorale, în domeniile Istorie, respectiv Geografie. În cadrul aceleaşi Şcoli doctorale mai sunt înscrişi doi profesori care predau la Facultatea de Ştiinţe Juridice. Un alt caz este înregistrat la Facultatea de Teologie Ortodoxă, unde un dascăl al acestei instituţii urmează cursurile de master la Ştiinţe Economice, iar un profesor de la Departamentul pentru Perfecţionarea Personalului Didactic a finalizat în acest an studiile de master la facultatea la care în momentul de faţă predă cursuri.
Fără îndolială, nu se poate interzice cadrelor didactice, chiar şi celor universitare, să urmeze cursuri de licenţă în domenii conexe sau complementare celor în care şi-au obţinut calificarea, dar oare cât de morală este situaţia în care studenţii îşi susţin examenele chiar cu proprii lor colegi de catedră? Singurele facultăţi ale căror conduceri susţin că dascălii lor nu urmează cursurile acestora sau alte altor instituţii omoloage din cadrul Universităţii, sunt: Litere, Textile-Pielărie, Ştiinţe, Artele Vizuale, Ştiinţe Socio-Umane şi Educaţie Fizică.
După o sumară radiografie a acestei situaţii, se naşte, inevitabil, o serie de întrebări. Ce sentimente încearcă profesorul-student când este examinat de un coleg de-al său? Sau, de ce nu, poate chiar de către el însuşi? Cât de obiective sunt notele cu care este răsplătit după efortul din sesiunea de examene? Cât de des frecventează "studentul" cursurile de zi ale facultăţii la care este şi profesor? De câte ori s-a încurcat neştiind de care parte a catedrei să se aşeze? Şi nedumeririle ar putea continua la nesfârşit...
Bravos Natiune halal sa-ti fie!