Luni, 20 mai, în sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea, a avut loc spectacolul final și conferința de diseminare a proiectului Erasmus+ KA2 ,,Our story, true story”, finanțat de Comisia Europeană cu 29.110 euro.

Evenimentul a fost deschis de Teodora Pantazi, directoarea CSEI Nr.1 Oradea, care a adresat un cuvânt de bun venit celor prezenți, urmat de prezentarea filmului ,,Our story, true story” (Povestea noastră, o poveste adevărată), de către coordonatoarea proiectului, prof. Elena Erdeli. În continuare, a avut loc un moment de teatru experiențial – „Povestea lui Martinel”, realizat în parteneriat de către copiii din grupa III, preșcolari, și elevi din clasa I și a III-a B de la CSEI Nr. 1 Oradea , coordonați de prof. Elena Erdeli, Adriana Cioca, Liliana Sârb și Lăcrimioara Șipoș. Programul a fost frumos completat cu scenetele „Țara copilăriei” (în care protagoniști au fost elevi din clasele I, a II-a A, a II-a B și a III-a B, în colaborare cu elevi integrați din clasele a III-a, a VI-a și a VII-a de la Liceul Ortodox Episcop „Roman Ciorogariu”) și „Timpuri vechi și noi” (moment prezentat de elevi din clasa a VII-a A, în parteneriat cu elevi din clasa a VII-a A de la Liceul de Arte Oradea). În program au fost implicați și elevii Pataki Hașaș Patricia și Iustin Mago, din clasa a VII-a A, de la Liceul de Arte din Oradea, care au prezentat un emoționant moment muzical. Proiectul ,,Our story, true story” (Povestea noastră, o poveste adevărată) este un proiect de parteneriat stategic Erasmus+ KA2, finanțat de Comisia Europeană cu un buget de 29.110 euro.

„Prin activitățile desfășurate, proiectul a urmărit cunoașterea istoriei țării, a regiunii sau orașului de proveniență, precum și a țărilor partenere într-un mod accesibil și prietenos pentru copii, dezvoltarea competențelor de citire și a celor artistice, stimularea imaginației, dezvoltarea stimei de sine a elevilor cu CES datorită cărților publicate, dezvoltarea unor competențe în domeniul TIC, dezvoltarea capacității de cooperare și a concurenței, includerea elevilor în diverse activități extracurriculare”, ne-a declarat prof. Elena Erdeli, coordonatoarea proiectului.

Nouă instituții de învățământ au contribuit la realizarea obiectivelor propuse în cadrul proiectului și anume: instituția coordonatoare Zespół Szkół Specjalnych im. Juliana Tuwima w Krapkowicach, Krapkowice din Polonia alături de următoarele instituții partenere: Middle School, Primary School and Maternity School, Frydek-Mistek, Cehia, Maximilian-Kolbe-Schule Schule mit dem Förderschwerpunkt Lernen, Scheuerfeld, Niemcy, Germania, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, Romania, Ilipinar Reha Midilli Ozel Egitim Uygulama Merkezi in Ozel Egitim Is Uygulama Merkezi, Foça, Izmir, Turcia, Rigas 1st special internatpamatskola- attistibas centrs, Riga, Letonia, Circolo Didattico Statale "A.De Gasperi", Noicattaro, Italia, Agrupamento de Escolas de Castro Marim, Castro Marim, Portugalia, și Oli Zordumis, Kumanovo, Macedonia.

Produsul final de cea mai mare anvergură realizat în cadrul proiectului este o colecție de nouă cărți diferite, editate atât în limba națională cât și în limba engleză, nouă cărți care prezintă legendele semnificative ale fiecărei țări implicate în acest parteneriat.

„Mulțumesc pentru sprijinul acordat în realizarea activităților proiectului partenerilor de proiect, elevilor, părinților acestora, cadrelor didactice de la CȘEI Nr. 1 Oradea, membrilor echipei de proiect și partenerilor noștri locali”, a conchis coordonatoarea proiectului.