De ce a ales BMW să deschidă o nouă fabrică în Ungaria - Infrastructură şi resurse umane
După doi ani de când Mercedes a decis să investească pentru a doua oară în Ungaria, evitând România, a venit și rândul BMW să anunțe construcția unei fabrici în țara vecină, nu la noi. Argumentele alegerii sunt aceleași, acum, ca și în 2016: infrastructură foarte bună și resurse umane calificate.
Pe 30 iulie 2016, Mercedes anunța o nouă investiție în Kecskemét (Ungaria), după ce în 2012 finalizase prima investiție, iar în România s-au creat dezbateri aprinse din cauza ratării acestei oportunități. Totalul investițiilor alocate de Mercedes în Kecskemét se ridica, atunci, la două miliarde de euro, cu toate avantajele create de dezvoltarea respectivă. Iată că istoria se repetă și România ratează o nouă oportunitate, de data aceasta investitorul fiind BMW, care și-a anunțat - pe 31 iulie 2018 - decizia de a aloca un miliard de euro pentru construcția unei fabrici în Ungaria (la Debreţin). „Debreţin este locul ideal pentru ca BMW Group să își extindă rețeaua de producție. A fost ales în primul rând pentru infrastructura foarte bună, conexiuni logistice adecvate și proximitatea rețelei de furnizori exitenţi. Personalul calificat din zona locală a fost un alt avantaj cheie”, a menționat BMW într-o notă transmisă presei din România - care, desigur, a întrebat cum a fost aleasă Ungaria ca destinație a acestei investiții.
„În selectarea Debreţin, Grupul BMW a urmat cu strictețe procesul de selecție al locaţiilor pentru posibile fabrici la nivel mondial, examinând diverse oportunităţi din diferite țări. Grupul BMW a avut o relație profesională cu toate țările în cauză, pe baza unei colaborări constructive”, au precizat reprezentanții constructorului auto german.
Consiliul de conducere al BMW Group a optat pentru Debrecen, Ungaria, deoarece îndeplinește cel mai bine criteriile de selecție. Potrivit notei de presă, aceste criterii includ: factori specifici sitului, cum ar fi infrastructura foarte bună și accesibilitatea excelentă pe șosele, pe calea ferată și pe calea aerului; conexiuni logistice adecvate și apropierea de rețeaua de furnizori stabilită; forță de muncă cu o înaltă calificare în zona locală.
„Gestionarea profesională a proiectelor din partea partenerilor noștri maghiari a fost un criteriu suplimentar. În plus, Debreţin oferă un standard ridicat de trai, care va fi de asemenea atractiv pentru expați din Germania și alte locații din întreaga lume”, a mai argumentat concernul german.
Potrivit BMW, procesul de recrutare a început de astăzi (marți, 31 iulie - n.r.) şi se pot deja trimite aplicaţii on-line, iar construcţia noii fabrici de la Debrecen va demara, cel mai devereme, în 2019. A fost achiziţionată o suprafaţă de 400 hecatare pentru noua facilitate de producţie.
Așadar, România a ratat încă o oportunitate de a atrage investiții străine de ordinul miliardelor de euro, din cauza stării deplorabile a infrastructurii, demonstrând că nici lecția din 2012, nici cea din 2016 (pe care trebuia să le învețe de la Mercedes) nu au fost încă învățate.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.