Un fost angajat al Boeing trage un semnal de alarmă și afirmă că pasagerii modelului 787 Dreamliner ar putea să rămână fără oxigen dacă cabina avionului ar suferi o decompresie spontană, transmite BBC.

John Barnett, fost inginer de calitate la Boeing, care a lucrat în companie timp de 32 de ani, spune că există teste care arată că până la un sfert din sistemele de oxigen de pe modelul 787 Dreamliner ar putea să aibă defecțiuni și să nu funcționeze în caz de nevoie. El mai afirmă că părți neconforme, cu defecte de fabricație, au fost montate intenționat la o linie de producție a Boeing, acuzații respinse de constructor, care a precizat în răspuns că toate aeronavele sale sunt "construite după cele mai înalte standarde de siguranță și calitate". Barnett s-a pensionat în 2017 pe motive de sănătate. Din 2010, el a lucrat la fabrica Boeing din Charleston, Carolina de Sud, una din cele două linii de producție implicate în construcția modelului 787 Dreamliner. Acuzațiile grave vin după ce două aeronave 737 MAX 8, pe care Boeing se bazează pentru dominația industriei și înlocuirea modelelor de generație anterioară, s-au prăbușit anul acesta și au ucis 346 de persoane. Barnett spune că în 2016 a descoperit probleme cu sistemele de oxigen de pe modelul 787 Dreamliner care sunt menite să asigure alimentarea pasagerilor în cazul unei pierderi a presiunii în timpul zborului. El spune că anumite recipiente nu eliberau oxigenul și a derulat un test având ca scenariu o decompresie subită care a demonstrat că 75 din 300 de sistemele respective nu funcționau, o rată de eșec de 25%. Potrivit acestuia, încercările sale de a continua inspecția problemei au fost blocate de managerii Boeing. În 2017 el a trimis o scrisoare oficială reglementatorului aviatic din Statele Unite prin care arăta că nicio acțiune nu a fost întreprinsă de Boeing pentru a rezolva problema. Reglementatorul american nu ar fi putut verifica cele spuse de Barnett pentru că Boeing a indicat atunci că lucrează la rezolvarea problemei. Boeing respinge de altfel acuzațiile lui Barnett deși a recunoscut în 2017 că a "identificat anumite recipiente de oxigen de la furnizor care nu funcționau corespunzător" și că le-a eliminat din procesul de producție. Barnett mai acuză că anumiți angajați aflați sub presiune au montat piese sub-standard pe aeronavele de pe linia de producție, în cel puțin un caz, cu concursul superiorilor. El spune că practica este acceptată pentru eficiență deoarece "fabrica Boeing din Carolina de Sud este condusă strict pe considerente de calendar și costuri". Acesta a acționat în judecată gigantul aerian pe care-l acuză că i-a defăimat caracterul și scurtat cariera din cauza problemelor descoperite el. Acestea au dus practic la pensionarea pe motive de sănătate, spune Barnett.