Un autotren înmatriculat în Slovacia şi abandonat, de patru zile, pe un drum naţional, în judeţul Bihor, a determinat producerea a două accidente rutiere, soldate cu trei răniţi. Accidentele s-au produs pe şoseaua care leagă Oradea de municipiul Salonta. Primul accident a avut loc marţi, când un microbuz în care se aflau două persoane s-a izbit violent de autotrenul lăsat în drum şi nesemnalizat corespunzător. Un şofer iresponsabil Duminică, 17 octombrie, autotrenul Volvo, cu numărul de înmatriculare PP-404-AV, şi semiremorca cu nr. PP-464-YB, a rămas defect pe partea carosabilă în zona localităţii Leş. Conducătorul auto Bjtos Radoslav, cetăţean slovac, a încuiat uşile, după care, fără să anunţe poliţia că a rămas defect pe un drum naţional, a dispărut câteva zile, perioadă în care au avut loc două accidente grave. Primul s-a produs marţi la ora 05.10. Moinov Ivan, din Timişoara, în timp ce conducea autoutilitara VW, cu numărul de înmatriculare MM-04-FTD, din cauza neatenţiei în conducere, a tamponat din spate semiremorca autotrenului aflat pe partea carosabilă, semnalizată doar cu foliile reflectorizante dispuse în spatele semiremorcii. În urma coliziunii, conducătorul auto a fost rănit uşor, în schimb, pasagerul din dreapta, Blendea Vasile, de 31 de ani, din Sighetu Marmaţiei, a suferit răni grave. La un pas de moarte? Ieri dimineaţă, în acelaşi loc, cetăţeanul slovac Michalcik Stanislav, aflat la volanul autotrenului Volvo, cu numărul de înmatriculare KS-575-AR, din cauza neatenţiei şi neadaptării vitezei pe un carosabil umed, a lovit din spate semiremorca autotrenului staţionat, care era semnalizat, în faţă şi spate, cu panouri de avertizare asigurate de către secţia Drumuri Naţionale, prin districtul Inand. În urma impactului, şoferul autotrenului a fost rănit uşor. În urma verificărilor efectuate la Inspectoratul Judeţean al Poliţiei de Frontieră, s-a constatat că autotrenul buclucaş a intrat în România prin PCTF Borş, în data de 1 septembrie a.c., condus de Bajtos Radoslav, însoţit de Bajtos Bajtosova, cu tranzit pentru SC Wirpool România SRL Bucureşti. În ziua de 3 septembrie a.c., a ajuns la Bucureşti, unde marfa a fost descărcată. Declaraţie cu miros de alcool După câteva zile de absenţă, şoferul autotrenului abandonat a revenit, ieri, să-şi repare autovehiculul. Însoţit de nişte confraţi şi mirosind puternic a alcool, conducătorului auto nu i-a venit să creadă ce s-a întâmplat. A fost condus la sediul Serviciului Poliţiei Rutiere, unde, timp de câteva ceasuri, până a fost găsit un translator autorizat, Bajtos Radoslav şi-a mai revenit din "amorţeală"? Aseară, comisarul Popa Silviu încă nu terminase de audiat părţile implicate în cele două accidente. De altfel, n-ar fi pentru prima dată când ofiţerii SPR îşi transformă birourile în camere de cazare? Întrebat cum comentează cele două accidente, şeful Serviciului Poliţiei Rutiere Bihor, comisarul Eugen Boc, ne-a declarat următoarele: "Conducătorul auto avea obligaţia să anunţe poliţiei defecţiunea şi necesitatea rămânerii autotrenului pe partea carosabilă. Când am fost anunţaţi de prezenţa autovehiculului pe carosabil, ne-am deplasat la faţa locului, însă nu am avut ce face. Nu puteam să-l împingem, roţile erau blocate, iar uşile închise. Singurul utilaj care putea tracta autotrenul este cel de la Frigoexpres, însă, din păcate, acesta nu se afla în ţară. Aş dori, pe această cale, să mulţumesc conducerii Frigoexpres, domnilor Florian Mihuţ şi Dorel Laza, care, la orice oră din zi sau noapte, au răspuns pozitiv solicitărilor noastre. Consider că un astfel de utilaj ar trebui să fie în dotarea secţiei Drumuri Naţionale, pentru că, să nu uităm, vine iarna, iar autovehiculele trebuie tractate, fie din şanţ, fie din mijlocul troienelor de zăpadă. Vreau să vă mai spun că în noaptea de marţi spre miercuri am avut doi agenţi la faţa locului, până la ora 6.00, şi, cu toate astea, după ce s-a luminat de ziuă, a mai avut loc un accident. Chiar nu s-au putut vedea autotrenul şi indicatoarele fosforescente? Eu consider că a fost neatenţie în conducere şi viteză neadaptată la condiţiile unui carosabil umed". Ieri, autotrenul a fost tractat în spaţiile de parcare ale societăţii Frigoexpres. Aseară, duhnind încă a alcool, şoferul slovac dădea cu subsemnatul...