În afara vedetelor turistice de la malul oceanelor, continentul asiatic ascunde destinații care îi surprind pe cei care reușesc să ajungă în colțurile de lume rar enumerate printre preferatele industriei.

În Kazakhstan se găsește Almatî, orașul cunoscut în română și ca Alma Ata. Fosta capitală a țării, până în 1997, a rămas centrul cultural din Kazahstan și singura localitate din zonă cu peste un milion de locuitori. Aici se găsește Medeu, cel mai mare patinoar din lume situat la înălțime, la nu mai puțin de 1600 de metri deasupra nivelului mării. A fost deschis în 1951 și a cunoscut renovări repetate în 1972, 2003 și 2009. Printre atracțiile orașului sunt și cele 125 de fântâni, care includ bazinul "Calendarul Oriental", cu 12 sculpturi ale animalelor responsabile cu diferitele perioade ale anului Kazakh. În Kârgâzstan se află Tash Rabat, așezarea ascunsă între munții din regiunea Narân, din centrul țării. Este vorba despre un caravanserai din secolul XV, despre care se spune că a fost inițial o mânăstire budistă, transformată în loc de popas odată cu întețirea traficului pe Drumul Mătăsii. Spațiile sunt îngrijite de localnicii care sunt dispuși să descuie camerele și să îi lase pe turiști să umble prin spațiile cândva despărțite de perdele. Taberele de iurte din apropiere oferă cazare peste noapte, iar cerul nocturn de la altitudinea de 3200 m deasupra mării este în sine o atracție turistică, arată National Geographic. Segmentul din Tadjikistan al șoselei Pamir este o fâșie de drum care leagă Osh, din Kârgâzstan, de Dușanbe, capitala tadjikă din apropierea graniței cu Afganistanul. Unii turiști închiriază un șofer ori iau autobuzul, dar foarte mulți preferă drumul pe bicicletă, fiecare fragment din cei 1300 km ai șoselei oferă perspective de neuitat. Este considerat al doilea cea mai înaltă șosea internațională din lume, după Karakoram (între China și Pakistan), Șoseaua Pamir atingând altitudinea de 4655 m. Unele segmente sunt afectate de eroziune, cutremure, alunecări de teren și avalanșe și nu sunt recomandate în anotimpul rece. Cel mai înalt drum internațional din lume este considerată șoseaua Karakoram. Drumul care leagă Hasan Abdal din provincia pakistaneză Punjab de China este una dintre atracțiile zonei, atingând altitudinea maximă de 4714 m, în apropiere de trecătoarea Khunjerab. Punctul final al călătoriei este orașul Kashgar (sau Kashi), din provincia chineză Xinjiang. Traseul de pe teritoriul Pakistanului urmează cursul râului Ind, traversând locul unde se întâlnesc lanțurile muntoase Hindukuș, Himalaya și Karakorum. Gunar Tepe, Turkmenistan sau Gonur Depe este un sit arheologic din Turkmenistan, din epoca Bronzului. Cele mai vechi urme datează din prima jumătate a celui de-al doilea mileniu dinaintea erei noastre, fiind contemporane cu civilizațiile din Mesopotamia și Valea Indului. Gonur Depe era o fotrăreață ce funcționa drept capitală a zonei Margiana, unde erau grupate 70 de oaze și nu mai puțin de 150 de așezări omenești. Amplasat la 60 km de orașul Mary (vechiul oraș Merv, de pe Drumul Mătăsii) din Turkmenistan. Mary este și orașul denumit Alexandria din Margiana, după numele dat de Alexandru cel Mare. Tot ca reper pe Drumul Mătăsii era cunoscut și orașul Buhara, din Uzbekistan. Centrul istoric al orașului face parte din Patrimoniul Unesco din 1993, printre atracțiile zonei numărându-se și o capodoperă a arhitecturii musulmane: mormântul lui Ismail Samani, din secolul X. Numele localității înseamnă "loc fericit" sau "loc norocos". Este un oraș-muzeu numărând în jur de 140 de monumente ahitectonice. Istoria milenară a așezării include cucerirea de către Gingis Han, în 1220, după 15 zile de asediu.