Parlamentul se reuneşte în sesiune extraordinară în această dimineaţă pentru a fi citită declaraţia de suspendarea preşedintelui, urmând ca vineri dimneaţa propunerea să fie votată de plenul Parlamentului. USL a întocmit actul de suspendare în care sunt enumerate motivele, toate gravitând în jurul acuzaţiei de încălcare a Constituţiei. Ar fi pentru a doua oară în decursul celor două mandate în care preşedintele Traian Băsescu ar fi suspendat, de această dată riscând să părăsească definitiv Palatul Cotroceni.

Potrivit Constituţiei, propunerea de suspendare din funcţie poate fi iniţiată de cel puţin o treime din numărul deputaţilor şi senatorilor şi se aduce, neîntârziat, la cunoştinţă preşedintelui. Şeful statului poate fi suspendat, cu votul majorităţii parlamentarilor, în cazul săvârşirii unor fapte grave prin care încalcă prevederile Constituţiei şi cu consultarea Curţii Constituţionale care dă un aviz consultativ. Dacă acest lucru se întâmplă, în cel mult 30 de zile se organizează un referendum pentru demiterea preşedintelui. USL susţine în documentul respectiv că Traian Băsescu "a încălcat în mod repetat drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor prevăzute în Constituţie". Se menţionează că "atât faptul că a anunţat măsurile de austeritate în 2010 cât faptul că acestea se vor perpetua şi pe parcursul anului 2012 reprezintă un gest imens de iresponsabilitate şi o depăşire făţişă a rolului şi atribuţiilor sale prevăzute de Constituţie". "Preşedintele ar fi trebuit să recomande găsirea unor soluţii pentru crearea de noi locuri de munca în loc să se lamenteze de numărul pensionarilor în plată. Este de notorietate că preşedintele desconsideră această clasă socială «asistata social», după cum o consideră domnia sa", coform sursei citate. USL invocă de asemenea în acest document "insultele repetate la adresa comunităţii rome", "promulgarea legii pensiilor, adoptată prin fraudă de către Camera Deputaţilor", "încercările de intimidare a presei, prin includerea acesteia printre vulnerabilităţile ce afectează securitatea naţională". În document se precizează că Traian Băsescu "a instigat la nerespectarea deciziilor Curţii Constituţionale", a făcut presiuni directe asupra judecătorilor CC şi a iniţiat un proiect neconstituţional de revizuire a Constituţiei. "Prin comportamentul său politic, Preşedintele promovează o stare continuă de încălcare a cadrului constituţional, s-a substituit rolului Guvernului în luarea deciziilor economice şi sociale şi a exercitat atribuţiile specifice funcţiei de Prim-ministru, prin încălcarea gravă a Constituţiei. Acţiunile preşedintelui au generat măsuri economico-sociale, ce au vizat categoriile sociale vulnerabile, cum ar fi pensionarii şi copiii. Traian Băsescu a contribuit la agravarea problemelor acestor categorii atunci când a susţinut cu încrâncenare tăierea sau impozitarea pensiilor sau atunci când a vrut să fie «mai dur» aşa cum chiar el însuşi aprecia în anunţul referitor la neplata alocaţiilor pentru copii", se arată în document. USL menţionează că Băsescu declara în 8 decembrie 2010: "În orice caz, în ultima vreme am observat că România nu mai are femei, are mămici. Toată ţara asta a devenit o ţară de mămicuţe şi bebeluşi". El mai este acuzat că a încălcat sistematic principiul neapartenenţei politice a persoanei care ocupă funcţia prezidenţială şi a abandonat rolul constituţional de mediator în stat şi în societate.

Separaţia puterilor, încălcată

Preşedintele Traian Băsescu a încălcat în mod repetat principiul separaţiei puterilor în stat şi independenţa justiţiei, instigând totodată la nerespectarea legii, susţine USL în documentul de suspendare a şefului statului. USL precizează că preşedintele a demonstrat prin acţiunile sale concrete desfăşurate pe parcursul celor trei ani de exercitare a mandatului că "are o viziune arbitrară, total contrară principiului separaţiei şi echilibrului puterilor în stat". "Contrar rolului de mediator între puterile statului conferit de Constituţie, Traian Băsescu a provocat crize în raporturile dintre preşedinţie şi principalele autorităţi publice, încălcându-le şi nesocotindu-le competenţele, denigrându-le activitatea şi ştirbindu-le credibilitatea. Modul direct în care a cerut Guvernului sa legifereze practic fără Parlament, subminează democraţia, prin nesocotirea rolului legislativului, forul democratic de dezbatere constituit prin voinţa poporului, prin încurajarea procedurii de angajarea răspunderii de către Guvern, procedură care trebuie să fie excepţie şi nu regulă", se arată în document. Potrivit USL, atacurile fără precedent la adresa Justiţiei, prin care i-a periclitat independenţa, instigând totodată la nerespectarea legii, se înscriu nu doar într-o zonă de neconstituţionalitate, ci intră în sfera penalului. "Argumentul aberant al preşedintelui atunci când vorbeşte de neaplicarea unei hotărâri judecătoreşti în lipsa indicării sursei de finanţare pune în discuţie caracterul obligatoriu al unei hotărâri judecătoreşti, negând totodată rolul de putere în stat a justiţiei, aşa cum este prevăzut de art. 21 şi art.16 din Constituţie. În concepţia sa - Justiţia a făcut mai mult rău României decât politicienii sau românii care cerşesc prin Roma sau Paris. Asistăm aşadar la un atac fără precedent la adresa Justiţiei şi la adresa magistraţilor, din motive electorale înguste, pentru a ascunde incapacitatea Guvernului pe care l-a numit în funcţie la acea dată (Guvernul Boc) de a rezolva problemele concrete ale ţării, cum ar fi aderarea României la spaţiul Schengen", se arată în actul USL. Semnatarii susţin că atacurile preşedintelui au vizat şi Senatul României. "Încălcând flagrant acelaşi principiu al separaţiei şi echilibrului puterilor în stat, preşedintele Traian Băsescu a declarat, la TVR, la momentul respectiv, că reforma sănătăţii, legea asistenţei sociale şi legislaţia legată de justiţie trebuie adoptate prin asumarea răspunderii de către Guvern, afirmând că Senatul s-a «compromis de la preşedinte până la ultimul senator» amânând discuţiile pe aceste subiecte", se arată în document. USL susţine că declaraţiile lui Băsescu referitoare la situaţia din Senat sunt cu atât mai grave cu cât el nu numai că a dat instrucţiuni Legislativului cu privire la actele ce trebuie adoptate, dar chiar şi cu privire la forma în care acestea trebuiau să arate, atitudine incompatibilă cu Constituţia şi cu principiile democratice. Potrivit USL, încercarea sa de a determina Senatul să adopte aceste acte normative în forma dorită de el reprezintă o tentativă gravă de golire de conţinut a puterii legislative, aşa cum este ea prevăzută în Constituţie. În documentul USL se arată că intervenţiile abuzive asupra justiţiei, încercările de intimidare a magistraţilor, promovarea unei iniţiative legislative de natură să instituie controlul politic asupra carierei magistraţilor, declaraţiile repetate prin care Preşedintele arăta că este la curent cu acte făcute de procurori în cadrul dosarelor de urmărire penală, asediul politic asupra Consiliului Superior al Magistraturii, arată cu toatele declinul statului de drept în România.

Băsescu a instigat la nerespectarea deciziilor Curţii Constituţionale

USL susţine, în document, că preşedintele a iniţiat un proiect neconstituţional de revizuire a Constituţiei şi a încălcat procedura de revizuire a Constituţiei prevăzută de legea fundamentală. O acţiune a lui Traian Băsescu aflată în afara Constituţiei este decizia de a trimite Parlamentului un proiect de revizuire a Constituţiei declarat neconstituţional de către Curtea Constituţională. "El şi-a asumat astfel din nou rolul Guvernului, inversând rolurile prevăzute de Constituţie, care stabileşte că propunerea privind revizuirea legii fundamentale revine Guvernului", se arată în document. USL aminteşte că, potrivit art. 150 alin. 1 din legea fundamentală, "revizuirea Constituţiei poate fi iniţiată de Preşedintele României, la propunerea Guvernului, de cel puţin o pătrime din numărul deputaţilor sau al senatorilor, precum şi de cel puţin 500.000 de cetăţeni cu drept de vot". "În cazul de faţă proiectul de revizuire a fost trimis de către Preşedinte către Guvern care l-a restituit Preşedintelui. Curtea Constituţională a constatat elemente de neconstituţionalitate, dar Preşedintele a decis totuşi să trimită proiectul de revizuire către Parlament", menţionează USL. Uniunea menţionează şi o declaraţie a preşedintelui Băsescu din 21 iunie 2011: "În ceea ce priveşte partea a doua a discuţiilor cu coaliţia majoritară. Am stabilit ca, în cel mai scurt timp, adică imediat după sosirea la Cotroceni a hotărârii Curţii Constituţionale, să înaintez Parlamentului, Camerei Deputaţilor proiectul de revizuire a Constituţiei, având ca principal obiectiv respectarea votului românilor la referendumul din noiembrie 2009. Este obiectivul la care m-am angajat şi pe care îl voi respecta". USL susţine că procedura pusă în practică de preşedinte "este în mod evident o încălcare gravă a Constituţiei, atât în ceea ce priveşte demararea sa, de la Preşedinte, şi nu de la Guvern, cât şi nesocotirea deciziei Curţii Constituţionale privind conformitatea proiectului cu legea fundamentală, care este obligatorie". "Preşedintele a instigat la nerespectarea deciziilor Curţii Constituţionale şi a făcut presiuni directe asupra judecătorilor Curţii, făcându-le «vizite» înaintea unor decizii importante", se mai arată în document. Conform acestuia, preşedintele Traian Băsescu a încălcat grav prevederile constituţionale când a declarat public, în data de 16 noiembrie 2011, că regimul personal instaurat de domnia sa nu intenţionează să respecte deciziile Curţii Constituţionale. "Anunţul public făcut de parlamentarii PNL si PSD că se vor adresa Curţii Constituţionale, reclamând decizia conform căreia Guvernul va îngheţa pensiile şi salariile bugetare pe parcursul anului 2012, a fost urmat de o vizită surpriză la Curtea Constituţională a Preşedintelui Traian Basescu, într-o evidentă încercare de a pune presiune pe judecătorii Curţii. La putin timp, într-o intervenţie radiofonică la postul public, Traian Băsescu declara cu vădita lipsă de respect faţă de autoritatea Curţii şi faţă de Constituţie că nicio altă decizie a CCR nu va schimba radical hotărârea Coaliţiei de a menţine îngheţarea salariilor şi pensiilor, pe parcursul anului 2012", arată USL. Se menţionează în acest sens o declaraţie a lui Traian Băsescu din 16 noiembrie 2011: "Indiferent care este rezultatul la Curtea Constituţională (al contestării deciziei de îngheţare a pensiilor şi salariilor la stat în 2012 - n.red.), bani nu există. Dacă ar exista, s-ar plăti. Putem trăi împrumutând bani pentru Guvern - dar ar fi uşor să facem pe generoşii, condamnând ţara pentru anul viitor. Am mai trăit experienţa asta în 2007 şi 2008". USL susţine că "astfel de fapte şi declaraţii reprezintă, fără echivoc, sfidarea şi încălcarea gravă a prevederilor constituţionale care statuează clar şi de necontestat supremaţia deciziilor Curţii Constituţionale". În document sunt citate art 147 - "Dispoziţiile din legile şi ordonanţele în vigoare, precum şi cele din regulamente, constatate ca fiind neconstituţionale, îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pun de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei. Pe durata acestui termen, dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept" - şi art 1. alin. 5 - "În România, respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor este obligatorie". În opinia USL, "declaraţiile Preşedintelui denotă încă un aspect de natură să determine gravitatea faptei de încălcare a Constituţiei". "Rolul esenţial al Preşedintelui României este acela de a veghea la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a instituţiilor statului. Ori prin declaraţiile sale, acesta nu doar că nu respecta prevederile constituţionale, dar îndeamnă public la nerespectarea acestora, fapt de o gravitate sporită. De altfel, acest ultim atac la adresa Curţii se încadrează într-o serie de declaraţii ale domniei sale de natură să ducă în derizoriu Curtea Constituţională acestea culminând cu afirmaţia conform căreia «CCR acţionează ca o instituţie penibilă. Şi acum regret enorm creşterea TVA»", adaugă USL. USL mai arată că preşedintele l-a numit la Curtea Constituţională pe Petre Lăzăroiu, pentru un al doilea mandat, cu încălcarea prevederilor art. 142, alin. 2 din Constituţie, care prevede că mandatul membrilor Curţii nu poate fi reînnoit.

Băsescu a uzurpat rolul premierului şi s-a substituit în atribuţiile Guvernului

"Prin comportamentul său politic, Preşedintele promovează o stare continuă de încălcare a cadrului constituţional, s-a substituit rolului Guvernului în luarea deciziilor economice şi sociale şi a exercitat atribuţiile specifice funcţiei de Prim-ministru, prin încălcarea gravă a Constituţiei. Acţiunile preşedintelui au generat măsuri economico-sociale, ce au vizat categoriile sociale vulnerabile, cum ar fi pensionarii şi copiii. Traian Băsescu a contribuit la agravarea problemelor acestor categorii atunci când a susţinut cu încrâncenare tăierea sau impozitarea pensiilor sau atunci când a vrut să fie «mai dur» aşa cum chiar el însuşi aprecia în anunţul referitor la neplata alocaţiilor pentru copii", susţine USL. Băsescu declara în 8 decembrie 2010: "În orice caz, în ultima vreme am observat că România nu mai are femei, are mămici. Toată ţara asta a devenit o ţară de mămicuţe şi bebeluşi". USL mai arată că transformarea preşedintelui într-un prim-ministru a fost asumată în mod deschis de Traian Băsescu, astfel că, deşi multe dintre actele publice au purtat semnătura lui Emil Boc sau a reprezentanţilor altor instituţii, "ele sunt rezultatul voinţei personale a lui Traian Băsescu". În document sunt citate în acest sens câteva declaraţii ale preşedintelui:

- 6 mai 2010: "Iar în ceea ce priveşte principalele axe pe care Guvernul şi delegaţia Fondului vor discuta în continuare vi le pot prezenta şi mi le asum şi eu ca soluţii, alături de Guvern. În primul rând este vorba de reducerea fondului de salarii pentru tot aparatul bugetar din România, cu 25%, iar până la sfârşitul anului, şefii de instituţii au obligaţia să-şi facă selecţia, să-i aleagă pe cei mai buni şi nu clientela politică, în aşa fel încât în anul 2011, menţinându-se anvelopa salarială şi în speranţa creşterii economiei, salariile să poată reveni la cele pe care le au acum. Această măsură trebuie luată de la 1 iunie. De asemenea, în ceea ce priveşte pensiile, Guvernul îşi va menţine transferul de 1,7 miliarde euro la fondul de pensii, dar pentru a acoperi pensiile la nivelul actual - şi numeric, şi nivel de plată - ar mai trebui încă circa 500 de milioane de euro, care nu există, aceşti bani nu există. Ca atare, este previzibilă o reducere a pensiilor cu 15%".

- 11 mai 2010: "Soluţia pe care eu şi Guvernul am propus-o românilor este o soluţie care reflectă ceea ce poate România acum şi o alternativă la creşterea rapidă a gradului de îndatorare a ţării".

- 6 feb 2011: "Ştiu foarte bine că nici eu, nici Guvernul, nici majoritatea parlamentară nu am luat aceste măsuri cu plăcere, dimpotrivă, le-am luat cu gândul la cei care sunt afectaţi de măsurile de reducere a veniturilor".

- 6 feb 2011: "De aceea, am stabilit împreună cu guvernatorul, cu primul-ministru, cu ministrul de finanţe că această sumă, dacă este ţinută la dispoziţia României pentru o situaţie de criză neprevăzută, este acoperitoare pentru a evita un derapaj generat de ce s-ar întâmpla în alte ţări, în Uniunea Europeană sau în regiune".

- 14 dec 2010: "Legea trebuie adoptată acum, pentru că prima generaţie care intră pe noua legislaţie în şcoală trebuie să aibă cărţi adaptate la noul sistem de educaţie, spaţii adaptate, dascăli pregătiţi, reorientaţi. Ori, opţiunea mea şi opţiunea exprimată şi de Alianţă a fost că această lege trebuie să treacă înainte de sfârşitul acestui an"

- 14 dec 2010: "Că diagnosticul Comisiei Prezidenţiale corespunde cu evaluările pe care le avem, făcute de organisme ONU, asta arată că opţiunea mea de a schimba legea educaţiei a fost o opţiune corectă"

- 14 dec 2010: "Opţiunea mea este pentru un acord de precauţie. Acel «precautionary agreement» cu Fondul, cu Uniunea Europeană şi cu Banca Mondială, dar care de data aceasta să nu mai aibă ca obiectiv centura de siguranţă"

"Aşa cum se poate observa, sunt nenumărate situaţiile în care Preşedintele a acţionat în calitate de Prim-ministru, asumându-şi măsuri precum elaborarea unei noi legi a educaţiei sau reducerea salariilor şi a pensiilor. Alteori, Preşedintele a dat ordine precise Guvernului Boc (trebuie să nu se mai plătească arieratele la medicamente etc.). De fiecare dată «punctele de vedere» ale Preşedintelui au devenit literă de lege în România", susţine USL. USL susţine însă că cea mai gravă a fost situaţia generată de anunţul preşedintelui din mai 2010 referitor la reducerea salariilor şi a pensiilor. "În acel caz nu numai că Preşedintele s-a substituit Executivului, dar măsurile anunţate de acesta s-au dovedit a fi neconstituţionale, cel puţin în ceea ce priveşte reducerea pensiilor. Astfel, cel puţin în cazul concret enunţat, preşedintele a acţionat în mod direct, a cerut Guvernului să implementeze anumite măsuri, Emil Boc a ascultat, dar măsurile s-au dovedit a fi neconstituţionale. Este evident că ne-am aflat în faţa unei situaţii de o gravitate deosebită, iar preşedintele nu se poate sustrage de la răspunderea sa directă: a ordonat Guvernului să acţioneze în afara cadrului constituţional. Mai mult, măsurile impuse de preşedinte au avut consecinţe economice şi sociale extermem de grave: aruncarea în sărăcie a numeroşi cetăţeni români", se mai arată în cererea USL.

Preşedintele a încălcat în mod repetat drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor

Semnatarii documentului menţionează că "atât faptul că a anunţat măsurile de austeritate în 2010 cât faptul că acestea se vor perpetua şi pe parcursul anului 2012 reprezintă un gest imens de iresponsabilitate şi o depăşire făţişă a rolului şi atribuţiilor sale prevăzute de Constituţie". "Preşedintele ar fi trebuit să recomande găsirea unor soluţii pentru crearea de noi locuri de munca în loc să se lamenteze de numărul pensionarilor în plată. Este de notorietate că preşedintele desconsideră această clasă socială «asistata social», după cum o consideră domnia sa", coform sursei citate. USL invocă de asemenea în acest document "insultele repetate la adresa comunităţii rome", "promulgarea legii pensiilor, adoptată prin fraudă de către Camera Deputaţilor", "încercările de intimidare a presei, prin includerea acesteia printre vulnerabilităăile ce afectează securitatea naţională". "Prin declaraţiile susţinute în spaţiul public care contravin cu rolul şi conduita unui preşedinte Traian Băsescu a încălcat, în mod voit, drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor prevăzute în Constituţie la Art. 23 pct. 3: «Orice om care munceşte are dreptul la o retribuire echitabilă şi satisfăcătoare care să-i asigure atât lui, cât şi familiei sale, o existenţă conformă cu demnitatea umană şi completată, la nevoie, prin alte mijloace de protecţie socială». Cu toate acestea preşedintele României a anunţat pe toate canalele media că în 2012 statul nu va creşte salariile la nivelul de dinaintea reducerii cu 25% a acestora, cu toate că judecătorii Curţii Constituţionale au stabilit că, începând cu 1 ianuarie 2011, cuantumul salariilor trebuie să revină la nivelul anterior adoptării acestor măsuri de diminuare. Atât faptul că a anunţat măsurile de austeritate în 2010 cât faptul că acestea se vor perpetua şi pe parcursul anului 2012, reprezintă un gest imens de iresponsabilitate şi o depăşire făţişă a rolului şi atribuţiilor sale prevăzute de Constituţie", se arată în document. Mai mult, USL menţionează că Traian Băsescu a susţinut în data de 19 septembrie 2011 faptul că 4,2 milioane de salariaţi nu pot susţine 4,9 milioane de pensionari. "4,2 milioane de salariaţi nu pot susţine pensiile a 4,9 milioane de pensionari", a spus preşedintele, la ceremonia depunerii jurământului de către noul ministru al Muncii, Sulfina Barbu. "Astfel, se dovedeşte din nou că preşedintele este un factor potenţator al unui conflict social între forţa de muncă activă şi pensionari. Pensionarii sunt cei care au contribuit şi care acum trebuie să beneficieze de sistemul public de pensii, Dreptul la pensie şi la cuantumul acesteia este garantat de Constituţia României, care prevede, în mod expres, la art.47 alin.(2) dreptul la pensie, ca drept fundamental: «Cetăţenii au dreptul la pensie, la concediu de maternitate plătit, la asistenţă medicală în unităţile sanitare de stat, la ajutor de şomaj şi la alte forme de asigurări sociale publice sau private, prevăzute de lege. Cetăţenii au dreptul şi la măsuri de asistenţă socială, potrivit legii».", mai susţine USL.

Potrivit documentului, "Curtea Constituţională a constatat în iunie 2010, când a fost sesizată cu privire la neconstituţionalitatea «tentativei» de diminuare cu 15% a pensiilor, că dreptul la pensie este un drept preconstituit încă din perioada activă a vieţii individului, astfel că preşedintele, în loc să creeze un fals vinovat al situaţiei dezastruase prin care trece România, în persoana pensionarului care a muncit şi care şi-a câştigat în mod cinstit dreptul de a beneficia de o pensie, oricum foarte mică, ar fi trebuit să medieze între stat şi societate aşa cum este prevăzut în Constiţutie la art. 80 al.2". "Preşedintele ar fi trebuit să recomande găsirea unor soluţii pentru crearea de noi locuri de muncă în loc să se lamenteze de numărul pensionarilor în plată. Este de notorietate că preşedintele desconsideră această clasă socială «asistată social», după cum o consideră domnia sa. «Sprijinul» preşedintelui pentru pensionari şi pentru salariaţi deopotrivă s-a evidenţiat în 2010 când a susţinut tăierea pensiilor şi a salariilor", mai spun reprezentanţii USL. Potrivit semnatarilor, comportamentul preşedintelui este unul neconstituţional, încălâand prevederile art. 80 al.2 din Constituţie "Preşedintele României veghează la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice. În acest scop, Preşedintele exercită funcţia de mediere între puterile statului, precum şi între stat şi societate", întrucât el se erijeaza într-o autoritate care emite judecăţi de valoare contrare prerogativelor constitutionale de mediere între stat şi societate. Menţionând "insultele repetate la adresa comunităţii rome", USL arată că "în anul 2007 Traian Băsescu a fost sancţionat de Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) pentru declaraţiile sale referitoare la comunitatea romă". "Ceea ce este extrem de grav este însă recidiva, în 18 oct. 2011, preşedintele Traian Băsescu primind alte două avertismente din partea CNCD, dintre care unul pentru declaraţiile sale jignitoare la adresa oamenilor cu dizabilităţi iar alta pentru noi delcaraţii ofensatoare la adresa comunităţii rome. Astfel, recidiva demonstrează că atitudinea lui Traian Băsescu este uneori guvernată de rasism şi xenofobie, incompatabile cu calitatea de pre?edinte a unui stat membru a UE şi cu Constituţia României. De altfel, gravitatea în sine a faptei este constatată chiar de decizia luată de CNCD, organismul de specialitate al statului român", susţine USL. Semnatarii mai spun că "îndemnul adresat medicilor de a părăsi ţara în ciuda realităţilor naţionale care confirmă un deficit de cadre medicale aduce atingere dreptului la ocrotirea sănătăţii statuat de art. 34 din Constituţie". De asemenea, este menţionată "promulgarea legii pensiilor, adoptată prin fraudă de către Camera Deputaţilor". "Referitor la actele şi faptele neconstituţionale ale preşedintelui, unul de deosebită gravitate îl constituie promulgarea Legii pensiilor trecută prin fraudă în Plenul Camerei Deputaţilor. Faptul că semnătura preşedintelui se află pe un act recunoscut ca fiind rezultatul unui furt grosolan de voturi care va intra în istoria neagră a parlamentarismului românesc, reprezintă o încălcare gravă a atribuţiei constituţionale referitoare la promulgarea legilor (art. 77 din Constituţie)", precizează documentul.