Demolarea caselor de pe partea dreaptă a străzii Avram Iancu, din direcţia Piaţa Unirii - Universitate, a stârnit reacţii negative şi în cadrul PDL Bihor. Arhitectul Cristian Puşcaş, fost candidat la fotoliul de deputat în Colegiul 8 Oradea susţine că punerea în practică a acestei propuneri, susţinută şi de primarul Ilie Bolojan, reprezintă "un act de vandalism urbanistic".

"Am fost surprinşi şi şocaţi de aceste idei lansate pe piaţă", a afirmat Cristian Puşcaş într-o conferinţă de presă, adăugând că "Primăria acţionează împotriva intereselor orădenilor prin afirmarea fără echivoc, prin intermediul primarului Ilie Bolojan, a intenţiei de a rade de pe faţa pământului frontul drept al străzii Avram Iancu, pe sensul de mers către ISU Bihor". Puşcaş a mai menţionat că demersul iniţial al administraţiei locale, care viza transformarea zonei centrale în zonă pietonală, a devenit, între timp, "un act de vandalism urbanistic". Democrat-liberalul a amintit de transformarea Cantinei Primăriei în parcare şi demolarea Spitalului de boli infecţioase (clădire datând de la începutul sec. XIX) şi transformarea amplasamentului într-un mare parcaj public. "Nu demult, tot Primăria, prin vocea viceprimarului Mălan, propovăduia transformarea Podului intelectualilor în pod rutier. Doresc să îl informez pe dl Mălan că discutăm despre primul pod pe structură hobanată din România", a precizat Cristian Puşcaş. Acesta a ţinut să precizeze că, deşi primarul Bolojan a afirmat că demolarea clădirilor de pe strada Avram Iancu nu va ridica probleme de patrimoniu, printre clădiri se regăseşte un monument de arhitectură clasat în categoria B - "Casa turcească", una din cele două urme rămase pe teritoriul oraşului din perioada turcească (1660 - 1692).  "Dincolo de aceasta, însă, faptul mai grav este că prin demolarea rândului de case se alterează definitiv şi ireversibil spaţiul unitar al Pieţei Unirii", a mai afirmat arhitectul orădean. Acesta a recomandat municipalităţii să consulte asociaţiile profesionale competente în vederea găsirii soluţiilor cele mai favorabile. "Soluţii există, iar acestea presupun eliminarea circulaţiei auto din perimetrul zonei centrale într-o proporţie cât mai mare, asigurarea parcajelor publice în zonele tampon dintre centrul istoric şi oraşul contemporan, cum ar fi: platoul cuprins între Plaza Oradea şi str. Mihai Viteazul, subteran Parcului 1 Decembrie, fosta fabrică Oradinum din capătul străzii Vasile Alecsandri, curtea interioară a hotelului Astoria, care are şi avantajul de a fi chiar în centru", susţine Puşcaş, adăugând că "oraşul este o selecţie, nu o colecţie. Însă această selecţie trebuie să se facă în beneficiul şi pentru binele orădenilor. Iar în acest caz, doresc să subliniez în beneficiul lor şi nu al maşinilor lor". Cristian Puşcaş a menţionat că orădenii nu trebuie să accepte soluţia propusă de firma care a întocmit PUG-ul, doar pentru că este din Olanda. De asemenea, acesta a afirmat că firma clujeană care a realizat, în colaborare cu cea din Olanda, PUG-ul Oradiei a redus suprafaţa carosabilă din centrul Clujului, transformând jumătate din Bulevardul Eroilor în suprafaţă pietonală. "Nu pot decât să bănuiesc că fie aceştia şi-au abandonat toate crezurile profesionale, fie au fost constrânşi spre o astfel de soluţie", a încheiat democrat-liberalul. Potrivit acestuia, viceprimarul Mircea Mălan ar urma să se întâlnească, săptămâna viitoare, cu memrii Ordinului Arhitecţilor - filiala Bihor, pentru a discuta despre PUG.