Începând de mâine, 31 iulie, ne vom afla în Postul Adormirii Maicii Domnului, care a fost rânduit în cinstea Maicii Domnului, spre aducere aminte de virtuţile şi trăirea curată a Fecioarei Maria.

Timp de două săptămâni, până pe 14 august inclusiv, ne înfrânăm trebuinţele biologice, purificându-ne la trup şi spirit. Sfinţii Părinţi pomenesc nu doar despre abţinerea de la mâncare, ci şi de la fapte şi gânduri care nu se află în acord cu morala şi care ne duc spre pierzare. Este bine ca în post să ne spovedim păcatele la duhovnic şi, dacă ne dă dezlegare, să ne împărtăşim cu Sfintele Taine. În această perioadă, ne aducem aminte de virtuţile Fecioarei încercând să ne apropiem de ele prin propriul comportament. Postul Adormirii Maicii Domnului precede praznicul Adormirii Preacuratei Fecioare Maria şi este mai uşor decât cel al Paştelui, dar mai aspru decât al Naşterii Domnului şi cel al Sfinţilor Apostoli. Ca vechime este cel mai nou dintre cele patru posturi de durată mai lungă. Originea lui trebuie căutată în secolul V, când cultul Maicii Domnului s-a dezvoltat mai mult şi când sărbătoarea a început să aibă o mai mare importanţă în viaţa creştinilor. La început nu era o perioadă egală de post pentru toţi, în părţile Antiohiei se postea o singură zi (6 august), la Constantinopol patru zile, iar la Ierusalim - opt zile. Unii posteau în luna august, alţii în septembrie, iar alţii nu posteau deloc, socotind că sărbătoarea Adormirii este zi de mare bucurie, deoarece Maica Domnului a trecut de la viaţa pământească la cea cerească. Data şi durata postului au fost uniformizate în toată Ortodoxia abia în secolul al XII-lea, la sinodul local din Constantinopol, ţinut la 1166 sub patriarhul ecumenic Luca Crysoverghi, care a hotărât ca postul să înceapă la 1 august şi să dureze 14 sau 15 zile, până la sărbătoarea Adormirii (15 august).

Toţi creştinii care o cinstesc pe Maica Domnului au prilejul ca prin post, rugăciune şi cântări să se apropie de Maica Cerului, care este Mijlocitoarea tuturor creştinilor şi Maica tuturor celor care îl au pe Dumnezeu ca Părinte al lor.