Ca asigurat, de ce nu beneficiez de gratuităţi?
Veche ca problemă, neregăsirea acelei cote de asigurări de sănătate achitată de asiguraţi în serviciile medicale decente la care au dreptul este mereu invocată de cei care ne scriu sau ne sună. Din nefericire, oricât s-a discutat pe seama acestui "of", punctul pe "i" nu a fost încă pus, totul rămânând în acelaşi stadiu: asiguratul plăteşte, când se îmbolnăveşte ajunge să-şi dorească sfârşitul, decât să se lupte cu toate piedicile ivite în cale în drumul său spre vindecare: dacă este internat, are parte de situaţii neplăcute, începând de la lenjeria de pat, hrană, medicamente etc., ba nu e una, ba nu este alta, vina fiind dată întotdeauna pe subfinanţarea sistemului. Şi totuşi, ce drepturi au asiguraţii? Ne răspunde dr. Tiberiu Corha, inspector şi purtător de cuvânt la Direcţia de Sănătate Publică Bihor.
Asiguraţii au o multitudine de facilităţi privind asigurarea asistenţei medicale. În principiu, beneficiază de gratuitate la consultaţii efectuate de medicul de familie, la internare într-un spital şi de servicii medicale oferite în unităţile sanitare, conform cu prevederile în vigoare. Suportă costul prestaţiilor medicale în unităţile medicale private. Posibil ca noul contract-cadru pentru 2004 să vină cu noi facilităţi pe care le vom da publicităţii.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.