Concursurile în Sănătate, dezbătute public
Ministerul Sănătăţii a elaborat metodologia pentru organizarea concursurilor de ocupare a posturilor în sănătate. Astfel, întreaga responsabilitate privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor o vor purta managerul unităţii sanitare unde se fac angajări şi preşedintele comisiei. Metodologia a fost postată pe site-ul instituţiei pentru a fi dezbătută public, oamenii din sistem putând face propuneri sau observaţii. Conform aceluiaşi act, trecerea din reţeaua de cercetare ştiinţifică medicală în reţeaua de asistenţă medicală se va face tot prin concurs organizat.
Ordinul pentru aprobarea metodologiilor privind ocuparea posturilor de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist şi chimist din unităţile sanitare publice spune că ocuparea posturilor se va face prin concurs, fiind stabilită o taxă de înscriere de 50 lei. Ordinul prevede, totodată, că detaşarea personalului medical se face de către unităţile sanitare publice interesate, în condiţiile legii. Ministerul Sănătăţii poate detaşa personal sanitar, indiferent de subordonarea unităţii în care este încadrat, în caz de epidemii, calamităţi sau în alte situaţii deosebite, declarate conform reglementărilor legale în vigoare, cu acordul celui în cauză.
Reprezentanţii administraţiei publice locale, ai Direcţiei de Sănătate Publică, ai instituţiei cu reţea sanitară proprie şi ai Ministerului Sănătăţii nu notează candidaţii, putând avea numai statut de observator. În comisiile de examinare nu pot fi nominalizate persoane care se înrudesc cu candidaţii până la gradul IV.
Concursul va consta dintr-o probă scrisă (obligatorie), secretă, compusă din 10 subiecte din tematică. Proba durează trei ore şi este eliminatorie, punctajul minim de promovare fiind de 70 de puncte. Fiecare subiect va fi notat cu 0-10 puncte, astfel că la această probă candidaţii pot obţine maximum 100 de puncte.
La proba clinică sau practică (în funcţie de particularităţile specialităţii şi ale postului scos la concurs) se pot obţine maximum 100 de puncte, iar punctajul minim de promovare este de 70 de puncte. Candidaţii vor fi izolaţi într-o cameră sub supravegherea secretarului, timp în care comisia va alege câţiva bolnavi pe care îi va examina şi îi va diagnostica, întocmind apoi un buletin semnat de toţi membrii comisiei. Ulterior, candidaţii vor examina pacienţii respectivi şi le vor stabili diagnosticul, acesta fiind apoi confruntat cu cel al comisiei.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.