Lucrările la Autostrada Arad-Timişoara - care a fost deschisă traficului în decembrie 2011, deşi proiectul nu era finalizat, astfel că se circula cu restricţii de viteză - au fost recepţionate ieri, fiind ridicate şi restricţiile, iar lucrările au o garanţie de doi ani.

În cadrul unei conferinţe de presă care a avut loc, ieri, cu ocazia recepţiei lucrărilor la Autostrada Arad-Timişoara, au fost prezentate imagini de pe autostradă, în care apăreau atât indicatoarele cu restricţiile de viteză impuse de constructori până la finalizarea ultimelor lucrări, cât şi mai multe parapete de avertizare că în zonă încă se lucrează. Potrivit constructorilor, toate aceste restricţii au fost ridicate acum. Managerul de proiect, Octavian Braşai, a declarat că nu mai sunt probleme pe acest tronson, că toate restricţiile au fost ridicate, putându-se circula cu 130 de kilometri pe oră, şi că timp de doi ani se vor putea repara eventuale probleme ce vor mai apărea, deoarece atât este şi garanţia. Potrivit lui Braşai, Autostrada Arad-Timişoara are cel mai scăzut preţ pe kilometru, în comparaţie cu alte autostrăzi din România. "S-au cheltuit aproximativ 4,3 milioane de euro pe kilometru din Autostrada Arad-Timişoara", a spus Braşai. Lucrările la autostrada dintre Arad şi Timişoara au început în anul 2009, iar termenul de finalizare era de 24 de luni. În decembrie 2011, ea a fost deschisă traficului, fără ca şantierul să fie închis. De la deschiderea circulaţiei, pe autostradă au avut loc de mai multe ori reparaţii, în paralel cu lucrările prevăzute în proiect. Pe traseul autostrăzii sunt prevazute 11 poduri, 14 pasaje, un acces la Centrul de Întreţinere şi Coordonare şi un nod rutier. Autostrada are o lungime de 32,25 de kilometri şi face parte din Coridorul IV Paneuropean. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 482,8 milioane de lei, echivalentul a 135,43 de milioane de euro. Lucrările au fost executate de consorţiul FCC Construccion şi Astaldi.